عصر بازار

۵ بانک دیگر به طرح تامین مالی زنجیره‌ای پیوستند

عصر اعتبار- تفاهم‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای بین وزارت صمت با ۵ بانک عامل امضا شد و تعداد بانک‌های مجری طرح به ۱۲ بانک افزایش یافت.

۵ بانک دیگر به طرح تامین مالی زنجیره‌ای پیوستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سیدمهدی نیازی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای با 5 بانک عامل و رونمایی از سامانه مدیریت پرداخت بانک تجارت برای تأمین مالی زنجیره‌ای در صنعت خودرو، ضمن بیان این مطلب، افزود: تأمین مالی زنجیره‌ای، مصداقی از هماهنگی تیم اقتصادی دولت است و سهولت دسترسی به منابع، هدایت نقدینگی و کاهش انحراف از منابع از دستاوردهای این طرح خواهد بود.

    ابلاغ مصوبه تأمین مالی زنجیره‌ای در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

    وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص تأمین مالی زنجیره‌ای ابلاغ شد، اضافه کرد: با این مصوبه این نوع تأمین مالی با جدیت ویژه در دستور کار دولت قرار گرفت و بانک مرکزی نیز دستورالعمل‌های لازمه را ابلاغ کرد.

    رصد و پایش تأمین مالی در شبکه بانکی کشور

    معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که موضوع رصد و پایش تأمین مالی در شبکه بانکی کشور به صورت ویژه در دستور کار است، توضیح داد: اقدامات بنیادی و زیرساختی انجام شده و سیستم‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه به هم لینک( مرتبط) شده است.

    پرداخت تسهیلات مبتنی بر فاکتورهای سامانه جامع تجارت

    نیازی با بیان این‌که رصد و ثبت فاکتورهای معاملات در سامانه جامع تجارت انجام می‌شود، ادامه داد: این موضوع بر اساس مصوبه ای است که در سطوح مختلف حاکمیتی، معاون اول رئیس جمهور و بانک مرکزی ابلاغ شده است و پرداخت تسهیلات مبتنی بر همین فاکتورهای ثبت شده خواهد بود.

    وی در خصوص تفاهم‌نامه با 5 بانک کشاورزی، توسعه تعاون، آینده، ایران‌زمین و خاورمیانه، بیان کرد: این تفاهم‌نامه‌ها در خصوص تأمین مالی زنجیره‌ای و همچنین موضوع پرداخت تسهیلات مبتنی بر اساس استعلام فاکتورها از سامانه جامع تجارت است.

    گفتنی است در دی‌ماه امسال، 7 بانک عامل با همکاری و تعامل بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی‌ودارایی به صورت پایلوت این طرح را آغاز کردند که در ادامه 5 بانک کشاورزی، توسعه‌تعاون، آینده، ایران‌زمین و خاورمیانه نیز به این بانک‌ها اضافه شدند و امروز تفاهم‌نامه‌های مربوطه را امضا کردند. در مجموع تاکنون 12 بانک در طرح تأمین مالی زنجیره‌ای مشارکت دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی