عصر بازار

اقدام برای شناسایی بیمه نشده‌ها در ۲۵۹ منطقه کم برخوردار

حدود ۲میلیون تهرانی، فاقد بیمه درمانی

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه سلامت استان تهران اقدامات انجام شده برای پوشش بیمه‌ای تهرانی‌های فاقد بیمه درمانی در مناطق کم برخوردار را تشریح کرد.

حدود ۲میلیون تهرانی، فاقد بیمه درمانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر محمد عفت‌پناه_ مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در نشست خبری,، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: سال 1400 سال پرکاری برای بیمه سلامت بوده است و طی دوسال گذشته که با کرونا مواجه شدیم تمام برنامه ها و پیش‌بینی‌ها را تغییر داد و همه درگیر این اتفاق بودند. کشور ما درحال حاضر با آمار واکسیناسیون جزو کشورهای موفق بوده است و ان‌شاءالله از این بیماری رها شویم.

    وی افزود: اگر سلامت را در جامعه یک مثلث درنظر بگیربم، یک قسمت مردم، یک قسمت خدمات و یک قسمت بیمه است که اگر به درستی ایفای نقش نکنند اهداف دست نیافتنی می‌شوند.

    وی با بیان اینکه حدود 70 درصد سلامت جامعه به نهادهای غیر وزارت بهداشت بازمیگردد، گفت: به عبارتی تمام تلاش ما در نهادهای مرتبط حدود 30 درصد است و مهمترین قسمت از 70 درصد ذکر شده سبک زندگی افراد است که یک رفتار است که از طریق اطلاعات محیطی شکل می‌گیرد. در واقع از طریق رسانه می‌توان برخی رفتارها را اصلاح کرد.

    او تاکید کرد: در مورد بیمه هم مردم باید از اهمیت بیمه شدن آگاه باشند زیرا پیشگیری مقدم بر درمان است. در استان تهران حدود 3 میلیون و 800 هزار نفر تحت پوشش داریم و 16 شهر در استان تهران خدمات ما را دریافت می‌کنند.به نظر می‌رسد حدود 2 میلیون نفر هم در این شهر هستند که ممکن است فاقد خدمات بیمه‌ای باشند و انتظار داریم با اطلاع رسانی آنها را شناسایی و بیمه کنیم.

    وی افزود: طی سال 1400 یک وظیفه دیگری به ما اضافه شد که موضوع پوشش بیمه مناطق کم برخوردار است که موضوع مهمی است. در استان تهران 259 منطقه کم برخوردار  شناسایی شد که 196 منطقه در شهر تهران است که ما وظیفه شناسایی و بیمه کردن آنها را داریم. در فاز دوم این افراد باید به یک پزشک متصل شوند تا خدمات ارجاعی ارائه شود. این وظیفه را امسال علاوه بر سایر وظایف ذاتی انجام دادیم.

    به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این نشست دکتر علیرضا نمازی_ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان تهران، گفت: موضوع به روز بودن پرداخت‌ها برایمان مهم است زیرا در کیفیت خدمات تاثیرگذار است‌. از اول امسال تاکنون حدود 1830 میلیارد پرداختی داشتیم که از این رقم حدود 1260 میلیارد تومان آن برای پرداختی دانشگاهی و 560 میلیارد تومان هم برای موسسات غیردانشگاهی بوده است. در نسخه الکترونیک مراکز غیردانشگاهی و خصوصی را تا دی ماه، مراکز دانشکاهی تا آذر ماه، نسخ کاغذی غیردانشگاهی و خصوصی را از شهریور تا دی و نسخ دانشگاهی تا آبان ماه پرداخت کردیم. در بیمارستان‌های دانشگاهی، دولتی غیردانشگاهی و خصوصی را نیز تا آبان ماه پرداخت کردیم‌. امیدواریم هفته آینده هم مبالغ دیگری پرداخت کنیم.

    به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این نشست دکتر سیده مریم حسینی_ معاون درمان و خدمات بیمه‌ای اداره بیمه سلامت استان تهران، گفت: سال 1400 برای ما سال پرکاری بود. نسخه نویسی الکترونیک چندین سال است که در برنامه پنجم و ششم توسعه آمده است که در سازمان بیمه سلامت هم این کار را در استان کرمان آغاز کرده است‌. در استان تهران هم حدودا 3 سال است که درگیر این پروژه شده‌ایم و به تدریج از پزشکان و موسسات طرف قرارداد کار را آغاز کردیم. حدود 1400 پزشک طرف قرارداد داریم که اکنون به شکل کامل نسخه الکترونیک تولید می‌کنند. درمانگاه‌ها کاملا درحال تولید نسخه الکترونیک هستند.

    او بیان کرد: یکی از مشکلات در استان تهران پزشکان غیرطرف قرارداد و تعداد زیاد موسسات بودند که بالغ بر 5000 موسسه در استان تهران داریم. همچنین با تعدد پزشکان غیرطرف قراردادی که تازه این اواخر به نسخه نویسی الکترونیک پیوستند روبرو شدیم‌.

    وی افزود: قانون بودجه تاکید کرده بود تا از ابتدای دی ماه پرداخت نسخ کاغذی نداشته باشیم و به دلیل این الزام قانونی می‌بایست این امر را محقق می‌کردیم. درخواست وزیر بهداشت خرید زمان از ریاست جمهوری بود تا زیرساخت بیمارستان‌های دولتی_ دانشگاهی فراهم شود که ریاست جمهوری با افزایش زمان موافقت نکردند تا اینکه سرانجام ستاد کرونا تا ابتدای اردیبهشت ماه 1401 فرصت داد تا به شکل محدود نسخ کاغذی پذیرفته شود اما به شرط آنکه حرکت روبه جلو باشد و نواقص برطرف شود.

    حسینی، بیان کرد: درحال حاضر بیش از 9000 پزشک مطب‌دار غیرطرف قرارداد را آموزش دادیم و برای نسخه نویسی الکترونیک دسترسی برایشان ایجاد کردیم و دیگر پزشکانی که نسخه الکترویک نمی‌نویسند کم هستند. موسسات ما دیگر نسخه را به شکل کاملا الکترونیک می‌پیچند و ما هم در پایان سال تاکید کردیم در شرایط قطعی برق و مشکلات خاص می‌توانند نسخه کاغذی پذیرش کنند.

    وی افزود: درحال حاضر نسخه نویسی الکترونیک با شاخص تحقق کشوری 98 درصد فعال است. البته در استان های تهران و خراسان رضوی، درصد کمتر است که در تهران پیشرفت کار 93 درصد بوده است. مشکل تهران در شهرستان‌های تابعه نیست زیرا در شهرستان‌های تهران شاخص 99.8 درصد و شهر تهران 91 درصد است که میانگین کلی 93 درصد اعلام می‌شود. پنل‌های ما ارتقای خوبی داشته است و دنیا به سمت الکترونیک شدن است و ما هم امیدواریم این وظیفه ملی را به نحو احسن به پایان برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو