عصر بازار

مدیرکل بیمه‌گری سازمان بیمه سلامت اعلام کرد

پوشش همگانی بیمه؛ عامل کاهش هزینه‌های کمرشکنِ نظام سلامت

عصر اعتبار- مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این مطلب که هزینه‌های کمرشکن در نظام سلامت در مواردی مانند بستری‌های طولانی مدت در Icu، ابتلا به سرطان، بیماری‌های مزمن، صعب العلاج و ... دریافت خدمات را برای بیماران مشکل می‌سازد، تاکید کرد: اهمیت بیمه همگانی سلامت زمانی محرز می‌شود که بیمه به عنوان تامین کننده منابع ایفای نقش می‌کند و بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را پرداخت می‌کند. بنابراین لازم است تا تمامی افراد جامعه برای پیشگیری از مشکلات درمانی، قبل از بیماری اقدام به تهیه پوشش بیمه‌ای کنند.

پوشش همگانی بیمه؛ عامل کاهش هزینه‌های کمرشکنِ نظام سلامت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر حنان حاجی محمودی، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان بیمه سلامت ایران از ابتدای تاسیس تا کنون ایجاد پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد پوشش بیمه درمان در جامعه است. این افراد کسانی هستند که از طریق دستگاه‌های اجرایی و یا به صورت اجباری و بر اساس قانون کار تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. در این زمینه سازمان بیمه سلامت ایران به تناوب در سال‌های مختلف از طریق صندوق خویش فرمایان، صندوق بیمه بستری شهری، ایرانیان و در حال حاضر از طریق صندوق بیمه سلامت همگانی اقدام به پوشش بیمه‌ای این افراد کرده است.

    وی افزود: در بانک اطلاعاتی سازمان بیمه سلامت حدود 15 میلیون نفر بیمه شده در صندوق بیمه همگانی طی چند سال تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و در طول زمان و بعد از دریافت خدمات، یا اعتبار بیمه‌ای خود را از دست داده‌اند و یا اقدام به تمدید دفاتر درمانی خود کرده‌اند.

    مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان  بیمه سلامت،‌ تاکید کرد: در حال حاضر حدود 6 میلیون نفر از این بیمه شدگان فاقد اعتبار بوده و این افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا مراجعه به سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی به نشانی bimehsalamatiranian.ir نسبت به بیمه نمودن خود و اعضای خانواده خود اقدام نمایند.

    او ادامه داد: پرداخت حق بیمه در این صندوق با ارزیابی وسع سنجیده می‌شود و تعیین دهک درآمدی خانوار در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پایگاه رفاه ایرانیان می‌باشد و سازمان بیمه سلامت ایران با استعلام از پایگاه مذکور و تعیین دهک درآمدی متقاضی، اقدام به بیمه نمودن افراد می‌کند.

    وی گفت: بر اساس آیین نامه مصوب دولت در صورتیکه افراد در سه دهک اول درآمدی باشند از پرداخت حق بیمه معاف هستند و مابقی به تناسب می‌بایست در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند.

    وی همچنین یادآوری کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، افزایش مراجعات بیمارستانی و شلوغی دفاتر پیشخوان دولت، از آبان ماه سال 98 تا کنون ارزیابی وسع را طبق مصوبه ستاد ملی کرونا متوقف شده تا همه افراد جامعه بتوانند بیمه سلامت همگانی را به صورت رایگان دریافت کنند، لیکن در تبصره 14 قانون بودجه سال 1401، بر استمرار ارزیابی وسع تاکید شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی