عصر بازار

هفته آرام بازار طلا و کاهش قیمت‌ها در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۱

عصر اعتبار- بازار طلا در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۱ به لحاظ داد و ستد و تردد آرام بود و قیمت‌ها در این بازار هم به نسبت هفته‌های قبل کاهش داشت. طبق پیش‌بینی‌ها در هفته نخست اردیبهشت ماه شاهد رونق بازار خواهیم بود.

هفته آرام بازار طلا و کاهش قیمت‌ها در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۱
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته گفت: قیمت انس جهانی طلا در آخرین معاملات روز گذشته یک هزار و 945 دلار شد که به طور متوسط 29 دلار نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشت از سوی دیگر نوسان نرخ ارز کم بود. 

    محمد کشتی آرای اظهارداشت: قیمت انواع سکه و طلا با توجه به روند نزولی بهای انس جهانی در طول هفته گذشته سیر نزولی داشت.

    وی افزود: قیمت سکه طرح قدیم با 100 هزار تومان کاهش به 12 میلیون و 850 هزار تومان، سکه طرح جدید با 80 هزار تومان کاهش به 13 میلیون و 180 هزار تومان، نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی هرکدام به ترتیب 100، 50 و 30 هزار تومان کاهش هفتگی قیمت داشتند. 

    کشتی آرای ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز 40 هزار تومان کاهش یافت همچنین هر گرم طلای 18 عیار در طول هفته گذشته هفت هزار تومان کاهش قیمت داشته است. 

    به گفته نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، حباب سکه در ابتدای هفته 400 هزار تومان بود و روز گذشته در آخرین معاملات 390 هزار تومان شد و نسبت به ابتدای هفته 10 هزار تومان کاهش داشته است. 

    وی اضافه کرد: در مجموع هفته گذشته هفته آرامی برای بازار طلا در داخل کشور بود و قیمت‌ها سیر نزولی داشت و با توجه به نزدیک شدن به شب‌های قدر و کاهش داد و ستدها و تردد بازار سطح معاملات هم کم شده بود. 

    کشتی آرای پیش‌بینی کرد هفته آینده با نزدیک شدن به عید فطر بازار از رونق بهتری برخوردار باشد و سطح داد و ستدها نیز تغییر کند. 

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: تحولات سیاسی موثر بر قیمت طلا چند عامل بود؛ یکی جنگ اوکراین و روسیه است که شکل فرسایشی یافته و تغییرات آن کم شده است و مورد دیگر قرار بر این بود که نرخ بهره در آمریکا تغییر کند که اگر چنین اتفاقی می‌افتاد بر بهای انس جهانی طلا تاثیر می‌گذاشت اما چون تغییری نداشت پیش‌بینی می‌کنم که هفته آینده هفته‌ای آرام برای بازار طلا باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی