عصر بازار

سایه مرگ بر رشد اقتصادی اروپا

عصر اعتبار- صندوق بین‌المللی پول (IMF) اعلام کرد که جنگ روسیه علیه اوکراین عواقب اقتصادی شدیدی برای اروپا به همراه خواهد داشت و در زمانی رخ می‌دهد که بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری ویروس کرونا ناقص است.

سایه مرگ بر رشد اقتصادی اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در این گزارش منتشر شده با عنوان چشم‌انداز اقتصادی منطقه اروپا آمده است: «افزایش زیاد قیمت کالاها و اختلالات پیچیده در عرضه، باعث افزایش تورم و کاهش درآمد خانوارها و سود شرکت‌ها می‌شود».

    همچنین پیش‌بینی می‌شود که تورم در بسیاری از کشورها به بالاترین حد طی چند دهه اخیر برسد و خطرات جدیدی از تشدید جنگ و اختلالات تا جریان‌های حیاتی انرژی وجود دارد.

    نگرانی‌های صندوق بین‌المللی پول ناشی از هشدار نورالدین نباتی، وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه در ماه مارس در مورد جنگی طولانی است.

    صندوق بین‌المللی پول گفت: چالش‌های اصلی سیاست‌گذاران اروپایی مراقبت از پناهندگان، کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر و شرکت‌هایی است که سعی می‌کنند با هزینه‌های بالاتر انرژی کنار بیایند و امنیت انرژی را بهبود بخشند.

    این صندوق افزود: جنگ و پیامدهای آن نیز به چالش‌های ساختاری پیش روی اروپا پس از همه‌گیری می‌افزاید.

    وی تاکید کرد: در اوکراین، زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی که در اثر جنگ ویران شده‌اند، باید بازسازی شوند که به جریان‌های مالی زیادی از سوی اهداکنندگان نیاز دارد.

    ترکیش نیوز خاطرنشان کرد: جنگ روسیه و اوکراین که در 24 فوریه آغاز شد، خشم بین‌المللی را برانگیخت زیرا اتحادیه اروپا، ایالات‌متحده، بریتانیا و سایر کشورهای غربی تحریم‌های مالی سختی را علیه مسکو اعمال کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی