عصر بازار

ارسال لیست حق بیمه کارفرمایان غیرحضوری شد + لینک

عصر اعتبار- رییس فناوری اطلاعات تامین اجتماعی: از ابتدای اردیبهشت، همه امور مربوط به لیست‌های ارسالی حق بیمه کارفرمایان، فقط ازطریق سامانه خدمات غیرحضوری امکان پذیر است.

ارسال لیست حق بیمه کارفرمایان غیرحضوری شد + لینک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صداوسیما، سیدعبدالله حسینیان، هدف از این کار را اجرای کنترل‌های هوشمند و سیستمی و نمایش پیغام‌های متناسب و هشدارهای به موقع عملکردی به کارفرمایان برای ارسال سریع‌تر و مطلوب‌تر لیست حق بیمه دانست .

    وی اظهار داشت: پس از طراحی برنامه هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان و پیاده‌سازی آن در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی، از ابتدای اردیبهشت 1401، سامانه قدیمی سمت (samt.tamin.ir) برای کارفرمایان غیرفعال شده است و کلیه امور مربوط به لیست‌های ارسالی حق بیمه کارفرمایان، صرفاً از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان انجام خواهد شد.

    حسینیان درباره مزایای سامانه جدید گفت: از دستاوردهای سامانه جدید می‌توان به کنترل‌های هوشمند و سیستمی در خصوص رسیدگی به مدت کارکرد، عناوین شغلی و ریز دستمزد، نفرات شاغل، میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه (بر اساس مصوبات شورای عالی کار و همچنین مصوبات دولت) و نمایش پیغام‌های متناسب و هشدارهای به موقع عملکردی اشاره کرد که کارفرمایان را در ارسال سریع‌تر و مطلوب‌تر لیست حق بیمه یاری خواهد کرد و عملاً به طرز موثری از مشکلات آتی و اتلاف وقت و هزینه مخاطبان جلوگیری می‌کند.

    رییس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین‌اجتماعی، افزود: با توجه به آسیب‌شناسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص ضرورت ارائه و توسعه خدمات غیرحضوری به ذینفعان سازمان تامین‌اجتماعی و حرکت به سمت بهبود شرایط موجود، علاوه بر پیاده‌سازی فرآیندهای جدید و انجام تغییرات و اصلاحات فرآیندی و فنی، انتقال از سامانه‌های قدیمی به سوی استفاده از تکنولوژی‌های جدید در سال گذشته در دستور کار این مرکز قرار گرفت که امکانات و شرایط مطلوب‌تری را برای مخاطبان تامین‌اجتماعی رقم می‌زند.

    وی ادامه داد: در ادامه اجرای طرح‌های بزرگی نظیر طرح 3070 با هدف ارائه 30 خدمت به‌صورت غیرحضوری و کاهش حداقل 70 میلیون بار مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی؛ رسیدگی به لیست‌های ارسالی کارفرمایان در مهلت مقرر قانونی، با موضوع برنامه عملیاتی هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان نیز در دستور کار مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین‌اجتماعی قرار گرفت و این مرکز با مشارکت حوزه‌های تخصصی سازمان و همکاری شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین در خصوص اجرای این برنامه اقدام کرد.

    بنابر اعلام سازمان تامین‌اجتماعی، دسترسی به سامانه سمت samt.tamin.ir تنها برای کارفرمایان غیرفعال شده و بیمه‌شدگان خویش‌پرداز از جمله بیمه‌شدگان اختیاری، بیمه‌شدگان مشاغل آزاد و سایر بیمه‌شدگانی که تاکنون از این سامانه برای پرداخت حق بیمه خود استفاده می‌کردند، کماکان می‌توانند از این سامانه برای واریز حق بیمه ماهانه خود استفاده کنند.

    کارفرمایان درصورت داشتن سوال و ابهام و یا مواجهه با هر مسئله‌ای می‌توانند موضوع را از طریق سامانه 1420 به سازمان تامین اجتماعی اعلام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی