عصر بازار

احیاء واحدهای تولیدی بزرگ با تسهیلات بانک ملی ایران

عصر اعتبار- بانک ملی ایران با هدف مساعدت برای حل مشکلات و احیاء واحدهای تولیدی بزرگ به عنوان پیشران عرصه صنعت و تولید کشور، بالغ بر یک هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال تسهیلات به سه واحد بزرگ صنعتی استان سمنان پرداخت کرده است.

احیاء واحدهای تولیدی بزرگ با تسهیلات بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در حال حاضر مشکلات اقتصادی بسیاری از واحدهای تولیدی را دچار مشکل کرده که بی توجهی به این واحدها می تواند بسیاری از آنها را از چرخه تولید خارج کند. از این رو، بانک ملی ایران سعی دارد تا با تامین منابع مالی مورد نیاز برای تقویت سرمایه‌گذاری واحدهای بزرگ تولیدی، علاوه بر گردش چرخ تولید، از تعطیلی و رکود این واحدها تا حدامکان جلوگیری کند.

    با این هدف، این بانک اعطای تسهیلات در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش به شرکت های فعال استان های مختلف کشور را در دستور کار دارد تا بتواند نقش خود را همسو با سیاست های کلان کشور در رونق تولید، ایجاد اشتغال و افزایش رشد اقتصادی ایفا کند.

    شرکت ذوب آهن شاهرود یکی از واحدهای تولیدی بزرگ فعال در عرصه تولید شمش های فولادی در استان سمنان است که با دریافت یک هزار و 350 میلیارد ریال تسهیلات، مورد حمایت بانک ملی ایران قرار دارد و اکنون بیش از 125 نفر نیروی کار به صورت مستقیم در آن فعال هستند.

    این شرکت در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش خود را بر اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و استفاده حداکثری از توان داخل متمرکز کرده و اکنون به عنوان یکی از تکمیل کنندگان زنجیره تولید در عرصه های ملی و منطقه‌ای صنعت فولاد، حضوری فعال دارد.

    همچنین شرکت های آرین گداز جم فعال در عرصه تولید شمش فولادی و شرکت کیان ظرف پویا فعال در تولید ظروف تفلون، دو واحد صنعتی بزرگ استان سمنان هستند که بانک ملی ایران با هدف رفع موانع تولید و اشتغال، حمایت های مالی ویژه‌ای از آنها داشته است.

    این دو واحد صنعتی نیز 58 شغل مستقیم و پایدار ایجاد کرده و تاکنون بالغ بر 153 میلیارد ریال تسهیلات در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش از بانک ملی ایران دریافت کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی