عصر بازار

در جلسه هیات مدیره بانک سینا انجام شد:

بررسی امهال تسهیلات و انطباق آن با شریعت با حضور رئیس شورای فقهی بانک مرکزی

عصر اعتبار- در جلسه ای با حضور سرپرست بانک سینا، اعضای هیات مدیره، معاونت های بانک، مدیر امور بانکداری اسلامی و رئیس شورای فقهی بانک مرکزی، موضوع تطابق امهال تسهیلات با شرع مقدس اسلام بررسی شد.

بررسی امهال تسهیلات و انطباق آن با شریعت با حضور رئیس شورای فقهی بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  روابط عمومی بانک سینا، پیرو ابلاغ دستورالعمل اجرایی نحوه امهال مطالبات موسسات اعتباری از سوی بانک مرکزی، جلسه ای با حضور دکتر صفائی مزید سرپرست بانک و آیت الله مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای فقهی بانک مرکزی، برگزار و ابهامات و مشکلات اجرایی پیش روی بانک به بحث گذاشته شد.

    در این جلسه صفائی مزید با اشاره به آنکه یکی از گلوگاه ها و موانع پیش روی بانک ها، نحوه اجرای برخی قراردادها و عقود است، افزود: همفکری، تعامل و برگزاری جلسات کارشناسی مشابه این جلسه می تواند کمک موثری به رفع موانع و محدودیت های پیش رو باشد.

    دکتر مصباحی مقدم هم با اشاره به اهمیت انطباق فعالیت بانک با شریعت، از فعالیت ها و عزم و اراده بانک سینا قدردانی و در ادامه بر تعامل هر چه بیشتر بانک ها با مشتریان به ویژه بخش تولید و قشر معسر و آسیب دیده با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا تاکید کرد.

    در ادامه این جلسه، نقطه نظرات و ابهامات در برخی از قراردادها مطرح و در خصوص آن همفکری صورت گرفت.

    گفتنی است دستورالعمل اجرایی نحوه امهال مطالبات موسسات اعتباری به استناد بند (ب) ماده (11) و بند (ج) ماده (33) قانون بانکی و پولی کشور و با رعایت مفاد قانون عملیات بانکی بدون ربا (بهره) با هدف ایجاد وحدت رویه در خصوص نحوه امهال مطالبات غیرجاری شبکه بانکی کشور، جلوگیری از شناسایی سود موهوم و نیز ارتقاء کیفیت دارایی های موسسات اعتباری ابلاغ شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی