عصر بازار

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت گلستان:

۳۲۰۰۰ نفر در گلستان رایگان بیمه شدند

۹۹.۹ درصد نسخه‌نویسی گلستان الکترونیک است

عصر اعتبار- معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت گلستان گفت: براساس آخرین آمار تقریبا ۳۲ هزار نفر از افراد کم برخوردار در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.

۳۲۰۰۰ نفر در گلستان رایگان بیمه شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علیرضا صحرایی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، با گرامیداشت هفته سلامت اظهار کرد: در تبصره 14 قانون بودجه 1400 مقرر شد دولت پوشش بیمه همگانی را بین همه آحاد جامعه گسترش دهد که سازمان بیمه سلامت در راستای پوشش بیمه سلامت همگانی "صندوق بیمه سلامت همگانی" را تاسیس کرده است.

    وی آخرین آمار جمعیت تحت پوشش بیمه در استان گلستان را یک میلیون و 133 هزار و 472 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 141 هزار و 971 نفر عضو صندوق بیمه سلامت همگانی هستند.

    معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت گلستان یادآور شد: براساس آزمون وسع انجام شده دهک های یک، دو و سه طبق روال قبل به صورت رایگان بیمه می شوند که در این راستا بانک اطلاعاتی در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت و نوع دهک بندی استعلام گرفته شد.

    صحرایی با بیان اینکه در استان گلستان 55 هزار نفر از افراد دیگر که بیمه نداشتند و یا بیمه آنها فاقد اعتبار بود مجدد تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و بیمه آنها تمدید شد، تصریح کرد: میزان درصد حق بیمه برای دهک های چهارم به بعد نیز در قانون بودجه مصوب نشد که بیمه سلامت پیشنهاد داد دهک چهارم 10 درصد، دهک پنجم و ششم 25 درصد، دهک هفتم و هشتم 50 درصد و و دهک نهم و دهم، 100 درصد حق سرانه را پرداخت کنند.

    وی با بیان اینکه کسانی که 50 و 100 درصد از حق بیمه را پرداخت می کنند در بخش صندوق ایرانیان قرار می گیرند، بیان کرد: 807 هزار و 670 نفر گلستانی در صندوق روستائیان عضو هستند، در حال حاضر روستائیان از اجرای قانون وسع مستثنا هستند و صرفا برای افراد ساکن شهر که بیمه رایگان داشتند آزمون وسع انجام می شود.

    معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه در نظام ارجاع بیمه‌شده به پزشک خانواده مراجعه می کند و اگر بیمه شده نیاز به درمان تخصصی داشت از سطح ارجاع به پزشکان و مراکز مورد قرارداد ما فرستاده می شود، تاکید کرد: ما به طور مستقیم با پزشک نظام ارجاع بیمه ای قرارداد منعقد کردیم، 139 هزار و 441 نفر در استان گلستان در قالب نظام ارجاع به همراه بیمه شدگان کمیته امداد به 113 پزشک خانواده متصل شدند.

    صحرایی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی موسسات طرف قرارداد ما نسخه نویسی الکترونیک دارند، بیان کرد: براساس آخرین آمار 99.9 درصد کل نسخ تولید شده در استان گلستان الکترونیک است.

    وی با بیان اینکه در سال جدید با 20 مرکز قرارداد بستیم، گفت: با روند پیش‌رو پیش بینی می شود امسال دیگر هیچ مرکز غیرطرف قرارداد در استان گلستان نداشته باشیم.

    معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت گلستان به بیمه افراد کم برخوردار اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری کار بیمه افراد کم‌برخوردار را با شدت بیشتری پیگیری کردیم که براساس آخرین آمار تقریبا 32 هزار نفر از افراد کم برخوردار در گلستان بیمه سلامت همگانی شدند، این افراد جزو دهک های یک تا سه هستند که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

    صحرایی اضافه کرد: براساس ارزیابی انجام‌شده حدود 70 هزار نفر از مردم کم‌برخوردار در گلستان باید تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند اما با توجه به وجود هم‌پوسانی بیمه‌ای ممکن است این افراد در صندوق های دیگر بیمه ای قرار داشته باشند، در حال حاضر 67 هزار بیمه‌شده سلامت همگانی نامعتبر در گلستان وجود دارند که دیگر نسبت به تمدید بیمه اقدام نکردند که اگر امسال نسبت به تمدید بیمه اقدام کنند در صورت قرارگیری در دهک یک تا سه به صورت رایگان بیمه می شوند.

    وی با بیان اینکه یک هزار و 669 بیمار خاص در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، خاطرنشان کرد: از این میزان 407 بیمار ام.اس، 272 بیمار پیوند کلیه، 290 بیمار تالاسمی، 586 بیمار همودیالیز، 109 بیمار هموفیلی و پنج بیمار دیالیز صفاقی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

    معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت گلستان تاکید کرد: در قانون بودجه امسال پنج هزار میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب‌العلاج اختصاص یافت و پیشنهاد شده این میزان اعتبار در سازمان بیمه سلامت تجمیع شود که در صورت تحقق این مهم تعهدات بیمه سلامت به بیماران خاص و صعب‌العلاج ارتقاء یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو