عصر بازار

طلا تحت تاثیر دلار، بازهم سقوط کرد

عصر اعتبار- قیمت طلا امروز پنج‌شنبه پس از ثبات در ساعات اولیه، کاهش یافت زیرا ارزش دلار آمریکا و افزایش بازدهی خزانه‌داری بر شمش با قیمت دلار تاثیر گذاشت و در حال حاضر چشم‌انداز فلز گرانبها به دلیل موضع تهاجمی فدرال رزرو در مورد تورم کاهش یافته است.

طلا تحت تاثیر دلار، بازهم سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 13 و 10 دقیقه عصر با 2.80 درصد کاهش به 1814 دلار و 20 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.15 درصد کاهش 1815 دلار و 20 سنت رسید.

    به نظر می‌رسد طلا تا حد زیادی حرکت‌های روزانه دلار و معیار بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده را در هفته‌های اخیر دنبال می‌کند، با بالاترین رقم 20 سال اخیر در دلار آمریکا که قیمت طلا را در روز دوشنبه به کمترین میزان در بیش از سه ماه گذشته رساند.

    بر اساس گزارش رویترز، قیمت دلار پس از افزایش شدید در روز چهارشنبه ثابت ماند. دلار قوی‌تر باعث می‌شود طلا برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند جذابیت کمتری داشته باشد.

    عملکرد و چشم‌انداز طلا نیز تحت تاثیر سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بوده است زیرا این بانک برای مهار تورم فزاینده فشار می‌آورد. نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت و بازده اوراق قرضه بالاتر ایالات متحده، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که هیچ بازدهی ندارد.

    جروم پاول، رئیس فدرال رزرو متعهد شد که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ‌های بهره را تا جایی که لازم است افزایش می‌دهد تا از افزایش تورمی که به گفته او پایه‌های اقتصاد را تهدید می‌کند، جلوگیری کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.4 درصد کاهش به 21.31 دلار رسید، پلاتین با 1.2 درصد کاهش به 924.61 دلار رسید، در حالی که پالادیوم حدود دو درصد کاهش یافت و به 1976 دلار و دو سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی