عصر بازار

مدیرعامل بانک مسکن:

نرخ سود وام نهضت ملی مسکن ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک مسکن گفت: نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن طبق قانون ۱۸ درصد است ولی برای اقشار خاص، مابه التفاوت آن با نرخ سود یارانه ای از محل صندوق ملی مسکن پرداخت می شود.

نرخ سود وام نهضت ملی مسکن ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمود شایان در برنامه زنده تلویزیونی درباره واریز آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون 456 هزار نفر از متقاضیان در بانک مسکن افتتاح حساب داشته‌اند که از این محل 16 هزار و 700 میلیارد تومان نزد این بانک واریز شده است.

    وی سهم مردم از واریز آورده‌ها را 9 هزار میلیارد تومان و سهم بانک را 7 هزار میلیارد تومان و مجموعاً 16 هزار و 700 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در قانون بودجه سال جاری 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده که بانک مرکزی سهم 27 بانک و مؤسسه اعتباری را تعیین و ابلاغ کرده است.

    مدیرعامل بانک مسکن گفت: این بانک قرار است به 227 هزار واحد تسهیلات بدهد که برای امضای قرارداد به دفتر اسناد رسمی معرفی شده‌اند.

    شایان آورده‌های متقاضیان نهضت ملی مسکن را بسته به نوع قرارداد آنها از 10 تا 40 میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: برای برخی واحدها نیز که پیشرفت خوبی داشته‌اند تا 160 میلیون تومان واریزی نیز داشته‌ایم.

    وی نهضت ملی مسکن را متفاوت با مسکن مهر و متقاضی محور دانست و اظهار داشت: در این طرح متقاضی می‌داند در کدام پروژه و کدام واحد قرار است ساکن شود. بنابراین بر اساس میزان پیشرفت پروژه، واریزی خواهد داشت.

    شایان در خصوص نرخ سود تسهیلات مسکن تأکید کرد: در قانون بودجه سال جاری نرخ سود نهضت ملی مسکن 18 درصد است اما به اقشار خاص از محل صندوق ملی مسکن مابه التفاوت این نرخ سود با سود یارانه‌ای پرداخت خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی