عصر بازار

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

قانون پایانه‌های فروشگاهی از فرار مالیاتی و قاچاق جلوگیری می‌کند

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید شفافیتی که در اثر اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی ایجاد خواهد شد، به اقتصاد کشور با جلوگیری از موضوعاتی مانند فرارهای مالیاتی، قاچاق، احتکار و فروش خارج از شبکه، کمک می‌کند.

قانون پایانه‌های فروشگاهی از فرار مالیاتی و قاچاق جلوگیری می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی درباره قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، گفت: شفافیتی که در اثر اجرای این قانون ایجاد خواهد شد، به اقتصاد کشور با جلوگیری از فرارهای مالیاتی، قاچاق، احتکار، فروش خارج از شبکه و... کمک می‌کند در واقع تمامی داد و ستدهای کشور شفاف و در کارپوشه یا پروفایل مودی ثبت خواهد شد.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را قانونی استراتژیک و راهبردی برای اقتصاد کشور دانست و افزود: این سامانه باید اردیبهشت سال گذشته شروع به کار می‌کرد که اکنون قرار است در تیرماه راه‌اندازی شود.

    وی با بیان اینکه مسئولان مربوطه توضیحاتی درباره فعالیت‌های انجام گرفته در این حوزه ارائه کردند، اضافه کرد: هرچند این اقدامات دلگرم‌کننده است اما تا زمانیکه این سامانه شروع به فعالیت نکند ما پیگیر اجرای قانون هستیم.

    این نماینده مردم در مجلس یازهم ادامه داد: از آنجا که قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، قانونی راهبردی است، بر بهره‌برداری هرچه سریعتر آن تاکید داریم البته باید به این نکته نیز توجه شود که این قانون به معنای مالیات‌گیری جدید نیست بلکه سامانه‌ای است که اطلاعات مالی را شفاف می‌کند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا این قانون در قیمت‌ها اثرگذار است؟ تصریح کرد: از آنجا که با این سامانه با ایجاد شفافیت از گرانفروشی جلوگیری می‌شود، می‌توان آن را تاثیرگذار در شفافیت قیمت‌ها نیز دانست، زیرا این سامانه پایه‌ای برای جمع‌آوری داده است و قیمت کالا هنگام خرید و فروش مشخص می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو