عصر بازار

افزایش خدمات مالی به دانش‌بنیان‌ها

صندوق توسعه فناوری‌های نوین و بانک شهر تفاهم‌نامه امضا کردند

عصر اعتبار- تفاهم نامه همکاری بین صندوق توسعه فناوری های نوین و بانک شهر به منظور افزایش سطح همکاری های دوجانبه در ارایه خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان و فناور منعقد شد.

صندوق توسعه فناوری‌های نوین و بانک شهر تفاهم‌نامه امضا کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سید روح الله میرامینی مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین در مراسم انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به ظرفیت صندوق در ارایه انواع خدمات مالی به حوزه دانش بنیان و فناور گفت: در 14 سال فعالیت صندوق توسعه فناوری های نوین همه ابزارهای مالی را بالفعل کرده ایم؛ به طوری که اکنون این صندوق دارای رتبه یک در بین صندوق های پژوهش و فناوری است. 

    وی درخصوص ارایه خدمات مالی مورد نیاز دانش بنیان ها توسط این صندوق یادآور شد: دلیل وجود صندوق های پژوهش و فناوری با وجود تنوع بانک ها، وجود ادبیات مشترک این صندوق ها با حوزه فناوری است، ضمن این که این صندوق پاسخگوی دغدغه بانک ها در ارزیابی تخصصی این شرکت ها نیز هست.

    در این مراسم سید محمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر ظرفیت این بانک را در ارایه خدمات به شرکت های دانش بنیان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان همکاری بهتر بین بانک ها و شرکت های دانش بنیان را به همراه دارد.

    وی با تاکید بر وجود ظرفیت های بکر در حوزه خدمات شهری برای حضور شرکت های دانش بنیان افزود: این مساله مورد نیاز شهرداری ها است و می توان در تعامل با صندوق های پژوهش و فناوری به این مهم دست یافت.

    در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری بین صندوق توسعه فناوری های نوین و بانک شهر به منظور ارایه خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان و فناور به امضای مدیران عامل این دو نهاد رسید.

    بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد صندوق توسعه فناوری های نوین ضمن ارزیابی، معرفی و صدور ضمانت نامه و سایر ابزارهای مالی امکان بهره گیری شرکت ها از تسهیلات بانک شهر را فراهم کند؛ ضمن اینکه بانک شهر نیز از ظرفیت ارزیابی تخصصی صندوق برای ارایه خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان و فناور متقاضی خود بهره مند شود. همچنین کارگروهی با حضور مدیرعامل بانک تشکیل شود که طرفین بتوانند از زیرساخت های فناوری اطلاعات و نهادهای تخصصی طرفین بهره برداری کنند.

    به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه فناوری های نوین، این پانزدهمین تفاهم نامه بین این صندوق و بانک ها است که به منظور افزایش ارایه خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان و فناور و رفع دغدغه نظام بانکی در راستای تامین منابع مورد نیاز حوزه فناوری منعقد می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی