عصر بازار

تعیین تکلیف واحدهای صنعتی تحت تملک بانک‌ها

عصر اعتبار- سرپرست صنعت، معدن و تجارت گلستان از تعیین تکلیف واحدهای صنعتی در تملک بانک ها خبر داد و گفت: این واحدها به زودی پس از تعیین تکلیف به چرخه تولید باز می گردند.

تعیین تکلیف واحدهای صنعتی تحت تملک بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، درویشعلی حسن‌زاده امروز سه شنبه 8 تیر در نشست خبری که به مناسبت دهه تولید و تجارت در شهرک صنعتی بندرگز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ویژه حوزه تولید و تجارت در اقتصاد کشور هر ساله اول تا 10 تیرماه به عنوان دهه تولید و تجارت نانگذاری شده و این هفته فرصت مناسبی برای قدردانی از فعالان حوزه تولید و تجارت است.

    وی افزود: 25 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را بخش صنعت، معدن و تجارت تشکیل می دهد، همچنین 45 درصد اشتغال کشور توسط این حوزه انجام می شود و با این دو شاخص اهمیت این حوزه مهم در اقتصاد کشور نمایان می شود.

    سرپرست صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه وزارت صمت در دوره جدید اقدامات موثری را آغاز کرده است، بیان کرد: گرچه کاستی هایی در کشور وجود دارد که وزارت صمت به دنبال رفع این مشکلات و کمبودها است، یکی از مشکلات فصل گرم سال قطعی های برق است که براساس هماهنگی های انجام شده، بی نظمی های موجود در قطعی برق بخش صنعت در دولت مردمی مدیریت شده و صنعت ما امسال رضایت خاطر بیشتری دارد.

    حسن زاده با بیان اینکه در سال گذشته 1.6 میلیارد یورو صرفه جویی ارزی از محل ساخت داخل رخ داد و مانع خروج ارز از کشور خارج شد، تصریح کرد: اصلاح سازوکارهای تامین مواد اولیه و شفاف سازی نظام توزیع از جمله دیگر دغدغه های وزارت صمت است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 160 واحد صنعتی در گلستان پروانه بهره برداری دارند، افزود: از این میزان 90 درصد آن واحدهای صنعتی کوچک با زیر 50 نفر اشتغال است، همچنین یک هزار و 150 جواز تاسیس طی سال های گذشته تاکنون در گلستان صادر شده که 165 پروژه در حال ساخت، پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارد و امیدواریم بخش زیادی از این واحدها تا پایان سال به بهره برداری برسد که با بهره برداری آن برای چهار هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

    سرپرست صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال قریب به 85 فقره جواز تأسیس در گلستان صادر شده است، گفت: همچنین 25 فقره پروانه بهره برداری با اشتغالزایی 464 نفر در سه ماهه نخست امسال صادر شده و به دنبال آغاز به کار واحدهای صنعتی در سه ماهه نخست امسال، دو هزار و 714 میلیارد ریال سرمایه گذاری در گلستان رقم خورده است.

    حسن زاده از احیای بیش از 33 واحد صنعتی راکد طی سال گذشته در گلستان خبر داد و یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال نیز 9 واحد صنعتی با اشتغال 96 نفر مجدد فعال شدند.

    وی از آزادسازی واحدهای صنعتی در تملک بانک ها خبر داد و تأکید کرد: درصدد هستیم با محوریت امور اقتصادی استانداری گلستان و دادستانی استان، واحدهای در تملک بانک ها تعیین تکلیف شوند و به زودی به چرخه تولید برگردند.

    سرپرست صنعت، معدن و تجارت گلستان به آخرین وضعیت اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: در سه ماهه نخست امسال تقاضای 131 واحد صنعتی و خدماتی در جلسات رونق تولید گلستان بررسی شد و پس از تصویب به بانک ها ارجاع شد و تاکنون بانک ها تسهیلات را به 30 واحد تولیدی پرداخت کردند و پیگیری های ما برای تحقق مابقی مصوبات ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی