عصر بازار

مبلغ حق بیمه دانشجویی ۱۳۵ هزار تومان است

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور دانشجویان درباره جزئیات بیمه های دانشجویی توضیحاتی را ارائه داد.

مبلغ حق بیمه دانشجویی ۱۳۵ هزار تومان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، هاشم داداش پور درباره وضعیت بیمه دانشجویان بین الملل گفت: این بیمه شامل 4 وجه سلامت، سازمان امور دانشجویان، دانشگاه‌ها و دانشجویان است.

    او گفت: میزان مبلغ پرداختی دانشجویان برای بیمه 135 هزار تومان است و پرداخت نکردن آن به معنای این است که بیمه کار نخواهد کرد.

    به گفته وی بیمه دانشجویی زمانی کار خواهد کرد که دانشجویان از آن استقبال کنند.

    رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: بر اساس این طرح، سهم بیمه بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی با نرخ 14 درصد (12 درصد سهم بیمه‌شده + 2 درصد سهم دولت)، سهم بیمه بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی با نرخ 16 درصد (14 درصد سهم بیمه‌شده+ 2 درصد سهم دولت) و سهم بیمه بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت با نرخ 20 درصد (18 درصد سهم بیمه‌شده+ 2 درصد سهم دولت) تعیین شده است.

    دادش پور گفت: تاکنون پوشش بیمه‌ای برای دانشجویان به صورت گسترده وجود نداشت و تنها 8 دهم درصد دانشجویان کشور تحت پوشش حمایتی بیمه قرار داشتند.

    او گفت: بر همین اساس سازمان امور دانشجویان با سازمان تامین اجتماعی تفاهم نامه‌ای را منعقد کرده است که بر اساس آن سازمان تامین اجتماعی بیمه دانشجویان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

    داداش پور گفت: با قرار گرفتن دانشجویان در این طرح، امنیت شغلی برای آن ها ایجاد می‌شود و اگر دانشجویی در مدت 4 سال تحصیل خود بیمه باشد و بعد از فارغ‌التحصیلی برای وی فرصت شغلی ایجاد شود، این چهار سال جزءسوابق بیمه بازنشستگی وی محسوب خواهد شد و می‌تواند از آن استفاده کند.

    او گفت: بنابراین بیمه بازنشستگی به بیمه اشتغال وی متصل می‌شود. این تسهیلات برای اولین بار است که برای دانشجویان فراهم شده است و دانشجویان می‌توانند از این فرصت بی نظیر استفاده کنند.

    او گفت: چنانچه دانشجویان تحت تکفل پدر / مادر بیمه پرداز خود باشند، بدون پرداخت حق سرانه درمان از خدمات درمانی سازمان نیز بهره‌مند می‌شوند. متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان مصوب هیئت وزیران بابت خود و افراد تحت تکفل از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد در سراسر کشور استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی