عصر بازار

بحران اقتصادی سلامت جوانان را تهدید می‌کند

عصر اعتبار- یک تحقیق جدید ارتباط بین از دست دادن شغل و سلامت جوانان در طول بحران اقتصادی بزرگ را ارزیابی کرده و اولین تحقیقی است که به‌ طور جامع تاثیر از دست دادن شغل طی بحران اقتصادی بزرگ ایالات متحده در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ را بر سلامت روان، سلامت جسمی و رفتار سلامتی جوانان بررسی می‌کند.

بحران اقتصادی سلامت جوانان را تهدید می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محققان دریافتند وضعیت زندگی بزرگسالان جوان در زمان بحران بزرگ تحت تاثیر قرار گرفت؛ چه آنانی که به تنهایی و چه آنانی که با والدین خود زندگی می‌کردند؛ به ویژه اینکه آنان اثرات منفی بر سلامت روانی و جسمی ناشی از دست دادن شغل را تجربه کردند.

    این تحقیق توسط شما آللام، اقتصاددان کالج دیکنسون و دانشگاه هاروارد آمریکا، بیجتری بوز، اقتصاددان دانشکده بهداشت عمومی چان انجام شد و از داده‌های تحقیق طرح پویایی درآمد(PSID) برای بزرگسالان جوان 18 تا 27 ساله استفاده کرد؛ سال‌هایی که با بلوغ و تغییرات اجتماعی، روانی و اقتصادی قابل‌ توجهی همراه است.

    آللام گفت: یافته‌های این تحقیق نکات مهمی را ارائه می‌کند که سیاست‌گذاران باید در تلاش برای یافتن راه‌هایی جهت حمایت از جوانان تحت تاثیر رکود در نظر بگیرند.

    مسائل خانوادگی

    محققان دریافتند بزرگسالان جوانی که به تنهایی زندگی می‌کنند و شغل خود را از دست داده‌اند، بیشتر در معرض مشکلات سلامت روانی تشخیص داده شده توسط پزشک هستند. از دست دادن شغل همچنین منجر به افزایش معنادار آماری در میزان احساس دلسردی در مورد آینده، فراوانی نگرانی در مورد مشاغل آینده و افزایش کلی نگرانی شد؛ در حالی که بزرگسالان جوانی که به تنهایی زندگی می‌کنند، ممکن است پس از از دست دادن شغل با مشکلات سلامت روان بیشتری مواجه شوند. محققان هیچ مدرکی مبنی بر اینکه از دست دادن شغل در طول بحران اقتصادی بزرگ بر سلامت جسمی، رفتار سلامتی و رفتارهای پرخطر مانند نوشیدن الکل یا مصرف داروهای غیرقانونی تاثیر بگذارد، نیافتند.

    از دست دادن شغل میان جوانانی که با والدین خود زندگی می‌کردند، بر سلامت آنان تاثیر منفی نداشت. به استثنای این که آلام و بوز خاطرنشان کردند از دست دادن شغل پدران منجر به بدتر شدن سلامت روان، سلامت جسمی و پیامدهای رفتاری سلامت برای جوانان بزرگسالی که با والدین خود زندگی می‌کنند، می‌شود.

    آلام توضیح داد: در این موضوع وضعیت زندگی نیز قابل‌ توجه است؛ از دست دادن شغل پدران که در اکثر خانوارهای نمونه ما درآمد اولیه داشتند، فشار روانی بیشتری را برای بزرگسالان جوان ایجاد کرد.

    نتایج این تحقیق نشان می‌دهد این افزایش فشار شاید به‌ دلیل از دست دادن منبع اصلی درآمد خانوار است که با مجبور شدن جوانان بزرگسال برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های مالی مهم خانواده برای اولین بار در زندگی‌شان همراه می‌شود.

    موضوعات مالی

    محققان همچنین بررسی کردند چگونه ثروت خانوار بر نتایج جوانان پس از جدا شدن از شغل تاثیر می‌گذارد. افراد کم‌ثروت به دنبال از دست دادن شغل از افزایش نگرانی، چاقی و مصرف الکل زیاد رنج می‌بردند. افراد ثروتمندتر از بیشتر این اثرات در امان بودند اما محققان به افزایش مصرف مواد مخدر در مقایسه با فقیرترین افراد اشاره کردند.

    آلام خاطرنشان می‌کند: ما تفاوت‌های مهمی را در سلامت جسمی و رفتار از نظر ثروت مشاهده می‌کنیم زیرا افراد فقیرتر در مقایسه با همسالان ثروتمندتر نتایج بدتری دارند. آن‌ها زمانی که شغل خود را از دست می‌دهند، با سایر مشکلات سلامتی مواجه می‌شوند و در نهایت بیشتر نگران آینده هستند.

    تحقیقات بیشتر

    آلام و بوز همچنین ارتباط بین شوک اقتصادی و عدم فعالیت بدنی را مورد مطالعه قرار داده‌اند که می‌تواند منجر به پیامدهای بدتر سلامت جسمی ازجمله افزایش چاقی شود. علاوه بر این آنان ارتباط بین بحران اقتصادی بزرگ و کاهش نرخ زاد و ولد را بررسی کرده‌اند.

    یافته‌های این تحقیق در مجله Health Economics منتشر شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو