عصر بازار

پرداخت وام اجاره به حدود ۱۵ هزار نفر تاکنون

عصر اعتبار- از اواسط خرداد که فرآیند ثبت نام متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شده تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر برای دریافت وام به بانک‌های مربوطه معرفی و حدود ۱۵ هزار نفر این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

پرداخت وام اجاره به حدود ۱۵ هزار نفر تاکنون
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، از زمان ابلاغ دستورالعمل تسهیلات کمک ودیعه مسکن در نیمه خرداد ماه 1401 تا امروز 10 مرداد تعداد 35 هزار و 616 پرونده برای متقاضیان معرفی شده کمک ودیعه مسکن به بانک‌های مربوطه تشکیل شده که از این تعداد 14 هزار و 850 نفر به میزان 8616 میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن خود را دریافت کرده‌اند.

    بنا به گفته مهدی صحابی ـ معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی، پس از مصوبه شورای پول و اعتبار سهمیه بانکی و استانی به همراه دستورالعمل نحوه پرداخت به نظام بانکی از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است. بر این اساس متقاضیان دریافت تسهیلات با مراجعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی و ارائه اجاره‌نامه کدرهگیری‌دار رسمی مربوط به سال 1401 ثبت‌نام اولیه را انجام می‌دهند.

    از روز 12 خردادماه ثبت نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن آغاز شده است.  این وام که به منظور حمایت از مستاجران در زمان شیوع کرونا مصوب شده در سال‌های 1399 و 1400 نیز پرداخت شد. سقف این تسهیلات در شهر تهران در سال گذشته 70 میلیون تومان بود که امسال به 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

    بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام ودیعه مسکن برای متقاضیان شهر تهران 100 میلیون تومان، برای کلان‌شهرها 70 میلیون تومان و برای سایر شهرها 40 میلیون تومان مقرر شده است. متقاضیان برای ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه مسکن به سامانه طرح‌های حمایتی وزارت  راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

    در سالهای 1399 و 1400 حدود 450 هزار نفر وام اجاره را دریافت کرده‌اند. این در حالی است که حدود 8.5 میلیون خانوار مستاجر در کشور وجود دارد. عدم اختصاص وام به بسیاری از مستاجران، گلایه‌های آنها را در پی داشت. به نظر می‌رسد با توجه به کمبود منابع، ‌ بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات سخت‌گیری‌هایی داشتند. آن‌طور که مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفته اولویت وام ودیعه مسکن با کسانی است که قبلا این وام را دریافت نکرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو