عصر بازار

طلای جهانی به کانال ۱۹۰۰ دلاری خواهد رسید؟

عصر اعتبار- قیمت طلا امروز جمعه و پیش از انتشار آمار مشاغل در ایالات‌متحده، به بالاترین حد یک ماهه خود رسید زیرا عقب‌نشینی بازدهی خزانه‌داری و نگرانی‌های فزاینده رکود اقتصادی باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن شد و طلا را در مسیر سومین افزایش هفتگی متوالی نگه داشت.

طلای جهانی به کانال ۱۹۰۰ دلاری خواهد رسید؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از پنجم ماه جولای با 0.5 درصد افزایش به 1791 دلار و 70 سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با 0.03 درصد افزایش به 1792 دلار و 70 سنت رسید. قیمت‌ها در این هفته 1.5 درصد افزایش یافته است.

    جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA گفت: طلا همچنان از دلار ضعیف‌تر که ناشی از کاهش بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده است، سود می‌برد زیرا بازارها در اوج تورم و رکود قیمت‌گذاری می‌کنند.

    بازده اوراق 10 ساله خزانه داری کاهش یافت و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش داد.

    تمرکز بازار اکنون بر گزارش ماهانه حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده است که در در اواخر روز منتشر می‌شود و می تواند شفافیت بیشتری در مورد برنامه‌های انقباض فدرال رزرو برای مبارزه با تورم فزاینده ارائه دهد. اقتصاددانان انتظار دارند در جولای 250 هزار شغل افزایش یابد.

    یک روند ملایم حقوق و دستمزد از حرکت صعودی طلا حمایت می کند زیرا احتمالا با کاهش بازدهی، یک دوره دیگر از تضعیف دلار را به همراه خواهد داشت. هالی افزود: طلا باید به سمت منطقه 1900 دلاری در جلسات آینده ادامه دهد.

    بانک مرکزی انگلیس در تلاش برای فرونشاندن تورم فزاینده، نرخ بهره را به بیشترین میزان از سال 1995 افزایش داد. دلار در برابر رقبای خود 0.2 درصد افزایش یافت و باعث شد طلا برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

    در بازار سایر فلزات گرانبها، بهای هر اونس نقره با 0.5 درصد افزایش به 20.25 دلار رسید و پالادیوم با 0.8 درصد افزایش به 2081 دلار و 43 سنت رسید و پلاتین با 0.8 درصد افزایش به 933 دلار و 91 سنت در هر اونس رسید و سومین افزایش هفتگی متوالی خود را در پیش گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی