عصر بازار

هشدار افزایش تورم انگلیس به ۱۱ درصد تا پایان سال جاری میلادی

عصر اعتبار- افزایش قیمت گاز و مواد غذایی تورم در انگلیس را تا پایان سال جاری میلادی به ۱۱ درصد می‌رساند و این روند افزایش تورم در سال آینده میلادی هم ادامه خواهد داشت.

هشدار افزایش تورم انگلیس به ۱۱ درصد تا پایان سال جاری میلادی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، تورم در انگلیس در سال آینده میلادی افزایش چشمگیری خواهد داشت و خانواده‌ها همچنان درگیر بحران افزایش هزینه زندگی خواهند بود.
    طبق پیش‌بینی مؤسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی در انگلیس، افزایش قیمت گاز و مواد غذایی تورم را تا پایان سال جاری میلادی به 11 درصد می‌رساند. آمار رسمی تورم در ماه ژوئن را 9.4 درصد نشان می‌داد که بالاترین رقم از فوریه 1982 بود.

    استفان میلارد، نایب‌رییس این مؤسسه در گفت‌وگو با گاردین گفت:«خانواده‌ها و کسب‌وکارهای انگلیسی همچنان درگیر یک تورم نجومی خواهند بود و بانک مرکزی مجبور می‌شود نرخ بهره را 3 درصد دیگر جهت مهار روند افزایش تورم افزایش دهد».

    وی اضافه کرد انگلیس همچنین با یک رکود طولانی‌مدت مواجه می‌شود و اقتصاد برای 3 فصل متوالی کوچک خواهد شد.

    نرخ بهره پایه بانک مرکزی انگلیس در حال حاضر 1.25 درصد است که نسبت ب 1 درصد ماه ژوئن افزایش داشته‌است. انتظار می‌رود این بانک نرخ بهره را 50 واحد دیگر در روز پنجشنبه افزایش دهد که بیشترین افزایش نرخ بهره در انگلیس از 1995 خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی