عصر بازار

سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه متاثر از کاهش نرخ دلار

عصر اعتبار- ظهر امروز، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۳ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه متاثر از کاهش نرخ دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به دو روز تعطیلی بازار‌های جهانی اظهار داشت: امروز شروع کار بازار جهانی طلا بود. قیمت هر اونس طلا در اوایل صبح با 10 دلار کاهش همراه بود، ولی در ادامه با 19 دلار کاهش به قیمت 1786 دلار رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز 20 دلار و 73 سنت است.

    وی افزود: با توجه به کاهش قیمت ارز از روز گذشته، امروز نیز شاهد افت قیمت‌ها در بازار ارز هستیم؛ و در نتیجه از ابتدای صبح سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بازهم شروع شد.


    کشتی آرای در ادامه در خصوص قیمت‌های امروز اظهار داشت: در بازار امروز (دوشنبه 24 مردادماه 1401) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 13 میلیون و 620 هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز 14 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شد که نسبت به روز کاری قبل، بازهم ارزان‌تر شده است.


    وی افزود: نیم سکه به رقم 7 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به 4 میلیون و 850 هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با کاهش قیمت به 2 میلیون و 900 هزار تومان دادوستد شده است.


    همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به 5 میلیون و 650 هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و 305 هزار تومان رسید.

    بر این اساس هر گرم طلای 20 عیار نیز یک میلیون و 460 هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای 21 عیار، یک میلیون و 530 هزار تومان و هر گرم طلای 22 عیار نیز یک میلیون و 605 هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای 24 عیار نیز به یک میلیون و 750 هزار تومان رسید. 


    وی افزود: با توجه به کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا، شاهد تداوم افت حباب سکه در بازار هستیم. بر این اساس حباب هر سکه امامی امروز به یک میلیون و 180 هزار تومان کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی