عصر بازار

کدام کشورها بیشترین اوراق قرضه آمریکا را در اختیار دارند؟

عصر اعتبار- ژاپن با حدود ۱.۲ تریلیون دلار بزرگترین دارنده اوراق بهادار دولتی ایالات‌متحده در ژوئن امسال باقی ماند و پس از آن چین و انگلیس در رده‌های بعدی قرار دارند.

کدام کشورها بیشترین اوراق قرضه آمریکا را در اختیار دارند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سرمایه‌گذاری روسیه در اوراق بهادار دولتی ایالات‌متحده در ماه ژوئن کمی بیش از دو میلیارد دلار بود.

    بر اساس پرونده‌های منتشر شده توسط وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده، سرمایه‌گذاری روسیه در اوراق بهادار دولتی ایالات‌متحده در ماه ژوئن در مقایسه با ماه قبل از آن تقریبا ثابت بود و به 2.005 میلیارد دلار یعنی یک میلیون دلار افزایش رسید.

    در ماه فوریه این سرمایه‌گذاری‌ها 3.753 میلیارد دلار، در ماه‌های مارس و آوریل 2.003 میلیارد دلار و در ماه مه به میزان 2.004 میلیارد دلار برآورد شد.

    اوراق قرضه بلندمدت در ماه ژوئن به چهار میلیون دلار رسید (یک میلیون دلار بیشتر از ماه مه)، در حالی که اوراق قرضه کوتاه‌مدت معادل 2.001 میلیارد دلار بود.

    روسیه در بهار 2018 کاهش شدید سرمایه‌گذاری در بدهی عمومی ایالات‌متحده را آغاز کرد. این سرمایه‌گذاری به ویژه در آوریل 2018 از 96 میلیارد دلار به 48.7 میلیارد دلار و در ماه مه به 14.9 میلیارد دلار کاهش یافت.

    ژاپن با حدود 1.2 تریلیون دلار بزرگترین دارنده اوراق بهادار دولتی ایالات‌متحده در ژوئن امسال باقی ماند و پس از آن چین با 967.8 میلیارد دلار و انگلیس با 615.4 میلیارد دلار قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی