عصر بازار

افت یک میلیون تومانی قیمت سکه

عصر اعتبار- نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش یک میلیون تومانی قیمت سکه در هفته‌ای که گذشت، خبر داد و گفت: هفته گذشته کاهش قیمت انواع سکه و طلا رکورد جدیدی را در سال جاری ثبت کرد و پیش‌بینی می‌شود این روند نزولی ادامه خواهد داشت.

افت یک میلیون تومانی قیمت سکه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای اظهار داشت: در آخرین معاملات روز گذشته بهای انس جهانی به یک هزار و 763 دلار رسید که نسبت به ابتدای هفته 42 دلار کاهش داشت. نرخ ارز نیز از ابتدای هفته به دلیل روند مثبت مذاکرات برجام سیر نزولی به خود گرفت و روز گذشته به کانال 29 هزار تومان نزول یافت. این دو عامل (افت نرخ ارز و انس جهانی طلا) باعث شد قیمت سکه و طلا نیز سیر نزولی داشته باشد.

    وی افزود: سکه طرح قدیم یک میلیون تومان، سکه طرح جدید 900 هزار تومان کاهش، نیم سکه و ربع سکه 400 هزار تومان و سکه یک گرمی 100 هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کردند.

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هر مثقال طلای آب شده 295 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار نیز 67 هزار تومان و طلای 24 عیار هم گرمی 90 هزار تومان کاهش هفتگی قیمت داشتند.

    به گفته این مقام صنفی، حباب سکه این روزها به دلیل کاهش تقاضا و اینکه افراد فروشنده هستند و تقاضای خرید در بازار نیست، 200 هزار تومان در هفته جاری کاهش یافت ولی همچنان حباب سکه حدود یک میلیون و 200 هزار تومان است.

    کشتی آرای بیان کرد: کاهش 810 تومانی نرخ ارز و افت 42 دلاری بهای جهانی طلا موجب شد قیمت انواع سکه و طلا در بازار سیر نزولی داشته باشد.

    وی اظهار داشت: شرایط موجود به‌گونه‌ای است که با توجه به سیر نزولی قیمت‌ها خریدار در بازار به شدت کاهش یافته است و معاملات کم شده و تقاضا بسیار پایین آمده اما عرضه زیاد شده و این امر به کاهش بیشتر قیمت‌ها کمک کرده است.

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده با توجه به روند مثبت مذاکرات برجام در یکی دو رو آینده کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی