عصر بازار

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد:

پرداخت ۷۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح نهضت ملی مسکن

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک مسکن گفت: این بانک تاکنون ۷۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت برای نهضت ملی مسکن پرداخت کرده است که این رقم چشمگیر نشانه‌ای از فعال بودن بودن پروژه‌های مسکن در سراسر کشور دارد.

پرداخت ۷۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح نهضت ملی مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «محمود شایان» در نشست خبری، در خصوص ارایه تسهیلات بانکی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، افزود: مهم‌ترین نکته در طرح نهضت ملی مسکن این است باعث افرایش پایه پولی نمی‌شود و همین موضوع شرایط همراهی نظام بانکی با طرح را افزایش داد.

    وی اظهار کرد: اگر در 10 سال گذشته سهم مشارکت بانک‌ها از 18 درصد به 5 درصد تنزل پیدا کرد به منزله آن است که منابع بانکی به سایر بخش‌ها رفته و در بخش مسکن هزینه نشده است.

    شایان گفت: سیاست دولت افزایش سهم پرداخت مسکن در نظام بانکی است، چرا که مسکن پیشران اقتصاد است.

    به گفته مدیرعامل بانک مسکن، 70 درصد مبلغ تسهیلات مسکن به خرید مصالح اختصاص داده می‌شود که به طور غیرمستقیم بخش صنایع را پوشش می‌دهد.

    وی خبر داد: بانک مسکن 76 هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت در سال گذشته ارایه کرده است. این رقم در ده سال ساخت مسکن که 2 میلیون و 300 هزار واحد بود معادل 55 هزار میلیارد تومان بود.

    شایان نتیجه‌گیری کرد: اراده دولت در بخش تولید مسکن در بانک مسکن درک شده و رقم چشمگیر پرداخت تسهیلات این سیاست را تایید می‌کند.

    مدیرعامل بانک مسکن گفت: همچنین از ابتدای  امسال 47 هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن پرداخت شده که نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشت که به دلیل عملیاتی بودن پروژه‌ها است. 

    وی گفت: پیش‌بینی شده این عدد به 3 برابر یعنی 47 هزار میلیارد افزایش یابد و سایر بانک‌ها نیز جدی تر به ارایه تسهیلات ساخت مسکن بپردازند.

    شایان همچنین خبر داد که 6 هزار فقره ودیعه مسکن در سال جاری پرداخت شده است.

    به گفته مدیرعامل بانک مسکن، تاکنون بیش از 26 هزار میلیارد تومان از سهم مشترک بانک و آورده متقاضی پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به سازندگان تعلق گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی