عصر بازار

نبود انحصار و عدالت محوری ۲ اصل مهم فعالیت شرکت‌های بیمه ای در گمرک است

عصر اعتبار- در نشست مشترک گمرک و مدیران عامل صنعت بیمه کشور چگونگی صدور بیمه نامه ها در رویه‌های مختلف گمرکی با در نظر گرفتن شرایط جدید گمرک با هدف شفافیت در فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای در گمرک مورد بحث قرار گرفت.

نبود انحصار و عدالت محوری ۲ اصل مهم فعالیت شرکت‌های بیمه ای در گمرک است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محسن جلواتی معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در این نشست گفت: نبود انحصار، عدالت محوری، جلوگیری از رانت و نقش آفرینی همه شرکت های بیمه ای در فعالیت های مرتبط با گمرک از موارد مهمی است که مورد توجه جدی گمرک قرار دارد.

    محسن جلواتی تشریح کرد: گمرک ایران ضمن رعایت قوانین و مقررات و استیفای حقوق دولت تلاش دارد شرایطی را فراهم کند تا امکان مشارکت عادلانه شرکت های مختلف بیمه در صدور بیمه نامه در رویه های مختلف گمرکی باشد.

    وی با تاکید بر اینکه گمرک به عنوان یک سازمان حاکمیتی در استیفای حقوق دولت بسیار جدی است، اظهار داشت: در همکاری گمرک با شرکت های بیمه، عواملی چون، ظرفیت مجاز نگهداری ریسک، نداشتن بدهی و دارا بودن توانمندی‌های  لازم توسط شرکت ها بیمه مد نظر قرار می‌گیرد.

    جلواتی در این نشست پیشنهاد کرد: برای تسهیل در کار و اثرگذاری مطلوب تر، شرکت های بیمه می توانند با تشکیل کمیته و معرفی نماینده، پیشنهاد و نظرات خود را به طور مستمر به گمرک اعلام نمایند.

    در این نشست که علی بنیادی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ایران نیز حضور داشت، مدیران عامل بیمه هر یک به بیان نظر و پیشنهاد خود پرداختند.

    این گزارش حاکیست، مشارکت همه بیمه ها در بحث صدور بیمه نامه ها در رویه های مختلف گمرکی، برگزاری این‌ نشست ها به طور مستمر از جمله موارد مشترک بیان شده توسط نمایندگان صنعت بیمه در این نشست بود.

    شایان ذکر است، معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک، سرپرست اداره کل حراست، مدیرکل دفتر ترانزیت، مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی و مدیر کل توسعه و تجهیز گمرک نیز در این نشست حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی