عصر بازار

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی اعلام کرد

لغو مسدودی حساب ارزی چند بانک/ برگشت ۳ میلیارد دلار قطعی شد

عصر اعتبار- رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با اعلام اینکه نزدیک ۳ میلیارد دلار از معوقات صندوق به تدریج وصول می‌شود، از لغو مسدودیت حساب ارزی چند بانک خبر داد.

لغو مسدودی حساب ارزی چند بانک/ برگشت ۳ میلیارد دلار قطعی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهدی غضنفری درباره آخرین وضعیت مسدود شدن حساب ارزی چند بانک به دلیل بدهی به صندوق توسعه ملی اظهار کرد: بعد از آنکه صندوق توسعه ملی با کمک بانک مرکزی، حساب ارزی چند بانک و بنگاه‌های بدهکار را مسدود کرد، مذاکرات شروع و جلسات زیادی با هیأت عامل بانک‌ها و بدهکاران صندوق برگزار شد که سرانجام به توافق رسیدیم و دستور توقف حساب‌های ارزی لغو شد. 

    وی افزود: پس از لغو مسدودی حساب‌ها، مهلت سه تا شش ماهه به بدهکاران صندوق توسعه ملی داده شد تا به پرداخت اقساط اقدام کنند. البته، اگر پس از اتمام این مهلت باز هم از پرداخت اقساط امتناع شود، مجددا دستور مسدودسازی حساب‌ها داده می‌شود.

    افزایش 4 برابری وصول مطالبات صندوق

    رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه وصول مطالبات صندوق نسبت به سال گذشته 3 تا 4 برابر بیشتر شده است، گفت: صندوق توسعه ملی یک صندوق ارزی است و وقتی وامی از این صندوق گرفته می‌شود حتما باید به صورت ارزی بازپرداخت شود.

    غضنفری افزود: بیشترین تسهیلات پرداختی صندوق توسعه ملی به حوزه کسب‌وکار نفت و پتروشیمی است که توافق خوبی برای بازپرداخت انجام شده و حدود 4 میلیارد دلار در این حوزه‌ها معوقه داشتیم که با توافقات صورت گرفته نزدیک 3 میلیارد دلار از این معوقات به تدریج وصول خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی