عصر بازار

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران اعلام کرد

بیمه رایگان ساکنان ۲۵۹ منطقه محروم تهران / بیمه‌نشده‌ها مراجعه کنند

عصر اعتبار- سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به شناسایی ۲۵۹ منطقه کم برخوردار در پایتخت، ‌ گفت: با طرح بیمه رایگان سه دهک درآمدی پایین در این مناطق، ۱۷۶هزارنفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و الان دیگر نباید هیچ فردی در تهران باشد که بیمه نداشته باشد.

بیمه رایگان ساکنان ۲۵۹ منطقه محروم تهران / بیمه‌نشده‌ها مراجعه کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علیرضا نمازی  با اشاره به اهمیت افزایش تعداد بیمه‌شدگان، درباره تعداد بیمه‌شدگان بیمه سلامت در استان تهران، گفت: از اسفند سال قبل تاکنون تعداد بیمه‌شدگان ما دو برابر شده است که 80 درصد این افراد از سه دهک پایین جامعه بوده‌اند. اکنون نزدیک 5 میلیون و 300 هزار بیمه شده در استان تهران داریم که این عدد در اسفند سال قبل حدود 2 میلیون 900 هزارنفر بود. 4 میلیون و 100 هزار نفر از 5 میلیون و 300 هزار نفر بیمه شده ما در پایتخت بیمه رایگان هستند.

    وی افزود: افرادی هم که در پروسه ارزیابی وسع قرار می‌گیرند، می‌توانند به مدت سه ماه بیمه رایگان شوند تا پاسخ ارزیابی وسع دریافت شود. یکی از اقدامات سازمان بیمه سلامت این بود که اطلاعات 5.5 میلیون نفر در کشور را از وزارت رفاه گرفت و بدون اینکه خود افراد به مراکز مراجعه کنند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و اطلاع رسانی به افراد از طریق پیامکی صورت گرفت. در این طرح سهم اداره کل بیمه سلامت استان تهران یک میلیون و 600 هزارنفر بود.

    بیمه رایگان ساکنان 259 منطقه کم‌برخوردار پایتخت
    او ادامه داد: در تهران 259 منطقه کم برخوردار شناسایی شده است و طرح بیمه رایگان سه دهک مناطق کم برخوردار هم از منطقه شوش و هرندی آغاز شد که با این طرح هم 176 هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. الان دیگر نباید هیچ فردی در تهران باشد که بیمه نداشته باشد. نکته مهم این است که بیمه‌نامه تمام این افرادی که بیمه رایگان شده‌اند تا تیرماه 1402 به شکل خودکار تمدید شده است و اگر فردی باقی مانده باشد باید مراجعه کند تا تحت ارزیابی وسع قرار گیرد. از آنجایی که این فرایند زمان‌بر است می‌توانند تا سه ماه که پاسخ ارزیابی وسع دریافت شود، بیمه رایگان داشته باشند. دهک 4 درآمدی 10 درصد، ‌ دهک 5 و 6 درآمدی 25 درصد، دهک 7 و 8 درآمدی 50 درصد و دهک 9 و 10 هم می‌بایست 100 درصد سهم بیمه را پرداخت کنند.

    نمازی درخصوص آخرین پرداخت مطالبات اداره کل بیمه سلامت استان تهران به مراکز طرف قرارداد، اظهار کرد: مطالبات مرداد ماه تمام داروخانه‌ها و بخش خصوصی پرداخت شده است. بیمارستان‌های بخش خصوصی تا خرداد ماه و بیمارستان‌های دولتی نیز اردیبهشت و خرداد را بسته به اسنادی که ارائه کرده‌اند، پرداخت صورت گرفته است. در واقع هر مرکزی که به ما سند ارائه کند، بلافاصله پرداخت‌ها انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو