عصر بازار

چند درصد متقاضیان تسهیلات تولیدی دریافت کردند؟

عصر اعتبار- بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در پنج ماهه امسال ۲۰.۶ درصد متقاضیان تسهیلات رونق تولید و ۱۰ درصد متقاضیان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال دریافت کردند.

چند درصد متقاضیان تسهیلات تولیدی دریافت کردند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار در پنج ماهه امسال بیش از 7300 میلیارد تومان در قالب 1206 فقره تسهیلات برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی و بیش از 6800 میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره 18) در قالب 755 فقره به استان‌های مختلف پرداخت شده است.

    در این مدت 5840 مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات رونق تولید انجام شده که 1973 مورد برای دریافت بیش از 23 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و در نهایت 1206 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 7300 میلیارد تومان پرداخت شده است.  یعنی حدود 20.6 درصد از کل ثبت نام کنندگان در پنج ماهه امسال موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

    همچنین در پنج ماهه امسال 7541 مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال انجام شده که 1894 مورد برای دریافت تسهیلات بیش از 15 هزار و 500 میلیارد تومانی به بانک معرفی شده‌اند. در نهایت 755 مورد پرداخت تسهیلات به ارزش 6800 میلیارد تومان صورت گرفته است. یعنی حدود 10 درصد از کل ثبت نام کنندگان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

    لازم به یادآوری است که تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه با بهره 14 درصد پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از این ظرفیت در راستای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و یا تکمیل واحدهای تولیدی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند.

    بر اساس تفاهم‌نامه ای که اخیرا بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، درباره نحوه تامین مالی تولید در سال 1401 منعقد شده، پرداخت 933 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و 234 هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت به بخش صنعت و معدن از سوی بانک‌ها در سال جاری هدف‌گذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی