عصر بازار

دستور پکن به بانک‌های دولتی چین برای حذف دلار

عصر اعتبار- رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت چین به منظور تقویت پول ملی این کشور به موسسات مالی دولتی دستور داده است تا آماده فروش دارایی‌های دلاری خود باشند.

دستور پکن به بانک‌های دولتی چین برای حذف دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت چین به منظور تقویت پول ملی این کشور به موسسات مالی دولتی دستور داده است تا آماده فروش دارایی‌های دلاری خود باشند.

    انتظار می رود که دامپینگ همزمان دلار آمریکا و خرید یوان از افت بیشتر ارز چین که در حال حاضر در مسیر بزرگترین کاهش ارزش سالانه در برابر دلار آمریکا در نزدیک به سه دهه اخیر قرار دارد، جلوگیری کند.

    بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، یوان در برابر دلار بیش از 11 درصد کاهش داشته است.

    این منبع ناشناس همچنین تأکید کرد که انتظار می‌رود مقیاس این اقدامات برای فروش دلار در جهت دفاع از تضعیف یوان "بسیار بزرگ" باشد.

    یوان چین در بازارهای فراساحلی که با یوان در بازارهای داخلی این کشور حرکت می کند، با انتشار این اخبار شاهد بازگشتی به میزان حدود 200 پیپ (کوچک‌ترین واحد ارزش نرخ ارز) بود.

    حجم معاملات یوان فراساحلی حدود 70 درصد از کل معاملات یوان در بازار فارکس در سطح جهان را تشکیل می دهد که از حجم معاملات در سرزمین اصلی کمتر است.

    طبق گزارش‌ها، طرح مداخله دولت چین عمدتاً شامل استفاده از ذخایر دلاری وام‌دهندگان دولتی بوده اما مقدار کل فروش هنوز مشخص نشده است، چرا که نوسان ارزش پول چین معمولاً به نوسان ارزش دلار و سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای که بانک مرکزی ایالات متحده دنبال می‌کند، بستگی دارد.

    در سال 2015، مقامات چینی یک تریلیون دلار از ذخایر رسمی فارکس خود را برای حمایت از یوان پس از کاهش یکباره 2 درصدی ارزش خود، حذف کردند که این امر بازارهای مالی جهانی را متلاطم کرد.

    پیش از این در هفته جاری میلادی، پکن به بانک‌های چین دستور داد تا ابزار تثبیت یوآن را که دو سال پیش کنار گذاشته شده بودند، احیا کنند، زیرا مقامات پولی تلاش می‌کردند تا ارز ضعیف را هدایت کنند و از آن دفاع کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو