عصر بازار

چشم مردم در پنجره ملی خدمات هوشمند به حضور بیمه مرکزی روشن شد؟

عصر اعتبار- مدیر شبکه و زیر ساخت مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی گفت:بیمه مرکزی پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی و به خدمات هوشمند دولت متصل کرده است.

چشم مردم در پنجره ملی خدمات هوشمند به حضور بیمه مرکزی روشن شد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس تبصره 7 قانون بودجه 1401 دستگاه‌ها مکلف هستند تا برای تحقق دولت الکترونیک و یکپارچه سازی سامانه‌ها به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شوند.

    این درگاه امکانات سایر نهاد‌ها را در زیر مجموعه خود قرار داده و تعدد سامانه‌ها برای انجام خدمات غیر حضوری را کاهش می‌دهد.

    آقای امیر سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفته بود با هدف تسهیل شرایط و حذف کاغذ بازی‌های اداری طبق مصوبه دولت، همه دستگاه‌های دولتی موظف شده اند تا پایان شهریور به پنجره واحد دولت الکترونیکی متصل شوند.

    بیمه مرکزی یکی از بخش های است که باید به پنجره واحد دولت متصل می شد. به همین خاطر برای پیگیری بیشتر باشگاه خبرنگاران جوان سراغ بیمه مرکزی رفت.

    خانم احمدی مدیر شبکه و زیر ساخت مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی گفت:به طور کلی بیمه مرکزی در این چند سال اخیر کلیه خدمات خود را به صورت الکترونیکی انجام داده است و برای بهره برداری در پرتال سازمانی ارائه کرده است به همین سبب از سوی سازمان اموری استخدامی کشور در پایان سال 99 تاییدیه عدم موضوعیت میز خدمت حضوری خود را دریافت کرده است. یعنی نیازی نیست دیگر بیمه مرکزی میز خدمت حضوری داشته باشد.

    بیمه مرکزی به پنجره واحد دولت متصل شده است
    او گفت:در خصوص راه اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند دولت نیز در راستای عمل به تکلیف قانونی مقرر در جز 4 بند و تبصره 7 قانون بودجه 1401 که دستگا‌های اجرایی و نهادی را مکلف کرده است که پنجره واحد خدمات هوشمندخودشان را بر اساس الزامات مصوب شورای فناوری اطلاعات حداکثر تا پایان شهریور راه اندازی کنند و حداقل یک سوم خدمات اختصاصی خودشان را با اولویت خدمات پرکاربرد از طریق این پنجره ارائه کنند باید گفت به همین خاطر بیمه مرکزی پنجره واحدخدمات خود را راه اندازی و به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت متصل کرده است.

    او می‌گوید:به این ترتیب که خدمات پرکاربرد بیمه مرکزی از جمله پاسخ به استعلام سوابق بیمه خودرو، پاسخ به استعلام اصالت بیمه نامه، پاسخ به استعلام سوابق بیمه نامه‌های افراد توسط شهروندان از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند دولت با عنوان بیمه نامه‌های من بهربرداری شود.

    او گفت:قبل از این نیز کلیه خدمات منجر به مجوز این سازمان هم در سامانه مجوز‌های کشور استقرار پیدا کرده بود؛ که با اتصال سامانه مجوز‌ها از سوی سازمان متولی وزارت اقتصاد به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت متصل شده است.

    احمدی می‌گوید:بیمه مرکزی یک سازمان ستادی است که سایر خدمات خود را که به صورت خدمات دولت به کسب و کار‌ها که همان شرکت‌های بیمه ایی هستند دولت به دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور از طریق وب سرویس ارائه می‌دهد که این خدمات موضوعیتی به ارائه در پنجره واحد ندارد. در کل مابقی خدمات وب سرویسی هستند و موضوعیتی برای اتصال ندارند. اتصال بیمه مرکزی به پنجره واحد به صورت کامل انجام شده است.

    بر اساس آخرین گفته آقای زارع پور وزیر ارتباطات در صورت عدم همکاری دستگاه‌ها در زمینه اتصال به پنجره واحد دولت برخورد لازم از سوی نهاد‌های نظارتی همچون دیوان محاسبات با آنها صورت خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی