عصر بازار

نگرانی از رکود در اروپا با عمیق‌تر شدن بحران هزینه‌های زندگی

عصر اعتبار- کندی رشد در فرانسه و اسپانیا این نگرانی را تشدید می‌کند که تورم بالا و بحران انرژی منطقه می‌تواند باعث رکود شود.

نگرانی از رکود در اروپا با عمیق‌تر شدن بحران هزینه‌های زندگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، آمار‌های رسمی روز جمعه نشان داد که اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم سال رشد غیرمنتظره‌ای داشته است، اما کاهش رشد اقتصادی در فرانسه و اسپانیا این نگرانی را تشدید کرد که تورم بالا و بحران انرژی منطقه می‌تواند باعث رکود شود.


    اروپایی‌ها خود را برای زمستان سختی آماده می‌کنند، در حالی که روسیه در پی جنگ اوکراین، عرضه گاز را کاهش داده است، که منجر به بالا بودن قبوض گرمایشی و تشدید بحران هزینه‌های زندگی می‌شود.


    علیرغم دورنمای تاریک، تحلیلگران اعلام کردند که رشد فصلی در آلمان 0.3 درصد بوده است که عمدتاً ناشی از هزینه‌های مصرف کننده است.


    همزمان فرانسه و اسپانیا رشد 0.2 درصدی را از جولای تا سپتامبر به ثبت رساندند که پس از رشد 0.5 و 1.5 درصدی دو کشور در سه ماهه قبل با افت شدیدی روبرو شدند.


    آژانس آمار فدرال آلمان، Destatis، با اشاره به داده‌های اولیه گفت: اقتصاد آلمان با وجود اپیدمی مداوم کووید-19، اختلالات زنجیره تامین، قیمت‌های بالا و جنگ در اوکراین توانسته است ثبات پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی