عصر بازار

اقتصاد انگلیس در آستانه رکود

عصر اعتبار- تولید بریتانیا با سریع‌ترین نرخ از اواسط سال ۲۰۲۰ کاهش می‌یابد.

اقتصاد انگلیس در آستانه رکود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، یک نظرسنجی امروز (سه‌شنبه) نشان داد که تولید بریتانیا در ماه گذشته بیشترین انقباض خود را از زمان اولین محدودیت کووید- 19 در ماه مه 2020 تجربه کرد و خوش‌بینی‌ها به سرعت کاهش یافت.

    شاخص نهایی مدیران خرید برای ماه اکتبر از 48.4 در ماه سپتامبر به 46.2 کاهش یافت. در حالی که رقم اکتبر از 45.8 اولیه بازنگری شد اما همچنان پایین‌ترین رقم در 29 ماه گذشته است.

    به طور کلی، شاخص نهایی مدیران خرید با سایر شاخص‌های پیشرو اقتصاد بریتانیا که حاکی از بدتر شدن رکود در حال وقوع است، همخوانی دارد، چیزی که احتمالاً مقامات بانک مرکزی انگلیس را نگران می‌کند که به نظر می‌رسد در روز پنجشنبه نرخ‌های بهره را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

    بر اساس گزارش رویترز، اقتصاد بریتانیا در آستانه رکود است زیرا خانوارها و مشاغل با افزایش هزینه‌های انرژی، جهش هزینه‌های استقراض و بازارهای مالی بی‌ثبات مقابله می‌کنند. تولیدکنندگان در سایر اقتصادهای بزرگ اروپایی نیز با مشکل مواجه هستند.

    اس‌اندپی گلوبال گفت: به دلیل ضعف تقاضا، ترس از رکود، فشارهای تورمی و افزایش عدم اطمینان، خوش‌بینی کسب‌وکار به پایین‌ترین حد در دو سال و نیم گذشته کاهش یافت. شاخص نهایی مدیران خرید نشان داد که اشتغال در بخش تولید برای اولین بار از نوامبر 2020 کاهش یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی