عصر بازار

اقتصاد آمریکا به دنبال رکود

عصر اعتبار- موسسه مدیریت عرضه آمریکا اعلام کرد که فعالیت تولیدی ایالات‌متحده با کمترین سرعت در نزدیک به دو تا ۲.۵ سال در اکتبر رشد داشته است زیرا فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره به منظور مهار تورم تلاش می‌کند و تقاضا برای کالاها را کاهش می‌دهد.

اقتصاد آمریکا به دنبال رکود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تولید ایالات‌متحده در ماه اکتبر به رکود نزدیک شد زیرا سفارشات برای چهارمین بار در پنج ماه اخیر کاهش یافت. بر اساس داده‌های منتشر شده روز سه‌شنبه (اول نوامبر) مؤسسه مدیریت عرضه آمریکا، شاخص مدیران خرید در ماه گذشته از 50.9 در سپتامبر به 50.2 کاهش یافت که هر دو پایین‌ترین میزان از می 2020 است.

    ضریب بالای 50 نشان دهنده توسعه بخش تولید است که 11.9 درصد از اقتصاد ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهد. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که این شاخص به 50 کاهش یابد.

    انتظار می رود فدرال رزرو برای چهارمین بار متوالی در پایان نشست سیاست گذاری بعدی خود در روز چهارشنبه، نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد که سریع‌ترین سرعت در 40 سال اخیر است.

    این آمار با داده‌ها مطابقت دارد که نشان می‌دهد هزینه کالاها در سپتامبر پس از دو کاهش ماهانه متوالی اندکی افزایش یافته است در حالی که هزینه‌های خدمات به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. شاخص فعالیت کارخانه‌های ایالت نیویورک در ماه اکتبر برای سومین ماه متوالی کاهش یافت. تولید همچنین در تگزاس و در مناطق تحت پوشش بانک های فدرال رزرو کانزاس سیتی و ریچموند کاهش یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی