عصر بازار

یک کارشناس اقتصادی تحلیل کرد:

معامله‌گران ارز جزو دهک‌های نیازمند نیستند

عصر اعتبار- کارشناس اقتصادی تاکید کرد: معامله گران ارز جزو دهک‌های نیازمند جامعه نیستند و حذف امتیازهای دولتی آنها معقول است.

معامله‌گران ارز جزو دهک‌های نیازمند نیستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حسین درودیان گفت: افزایش نرخ ارز در شرایط موجود طبیعی و قابل پیش‌بینی بوده است به ویژه پس از اغتشاشات اخیر و توقف مذاکرات برجام که در این ایام رخ داده است.

    این کارشناس اقتصادی ادامه داد: مجموع شرایط کنونی اقتصادی و تورمی که طی سالیان گذشته در کشور وجود دارد و هم اکنون نیز قابل لمس است بر بازار ارز تاثیرگذار خواهد بود. وضعیت ارزی بانک مرکزی وضعیت بدی نیست و بانک مرکزی می‌تواند با اقداماتی که انجام می‌دهد می‌تواند این شرایط را کنترل کند.

    درودیان درباره صف‌های خرید ارز و هیجان برخی برای خرید ارز خدماتی و مسافرتی گفت: افراد متقاضی ارز یا اهداف سفته بازی دارند یا می‌خواهند کالای ارزی تهیه کنند و در نتیجه هر دو تقاضا، تقاضای مصرفی نیست.

    وی ادامه داد: چنانچه تقاضایی غیر از سفته بازی و تهیه کالا باشد باز از سوی طبقه‌ای است که جزو دهک‌های نیازمند جامعه نیستند و بنابراین معقول است امتیازات دولتی برای آنها حذف شود و به دهک‌های پایین تعلق گیرد.

    به گزارش ایرنا، طی روزهای گذشته معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیامکی به مردم هشدار دارد که با توجه به مشاهده مواردی از سوءاستفاده دلالان از کارت ملی افراد برای خرید ارز با هدف سودجویی و تبعات این اقدام غیرقانونی برای دارنده کارت، دقت داشته باشند و خرید ارز صرفاً برای مصارف شخصی باشد.

    بر اساس اطلاعیه این معاونت اطلاعات هویتی خریداران برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد و تبعات عدم رعایت ضوابط مقرر در قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر عهده دارنده کارت ملی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی