عصر بازار

پاکستان و روسیه یک قدم تا حذف دلار فاصله دارند

عصر اعتبار- نماینده تجاری پاکستان طی نامه‌ای به وزارت بازرگانی روسیه، رسما خواستار انجام مبادلات تجاری با این کشور به ارز‌های ملی شد.

پاکستان و روسیه یک قدم تا حذف دلار فاصله دارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد شوکت حیات، نماینده تجاری پاکستان از وزارت بازرگانی روسیه خواسته تا ترتیبات مبادله دو کشور به ارز‌های ملی را ایجاد کند تا در جهت تقویت مناسبات تجاری بین دو کشور گام برداشته شود.

    وی تأکید کرد: من پیشنهاد امضای یک توافق برای سوآپ ارزی را مطرح کرده و آن را طی نامه‌ای رسمی به وزارت بازرگانی روسیه ارسال کرده‌ام. حالا توپ در زمین روسیه است، ما منتظر پاسخ آن‌ها هستیم. هر مکانیزمی ممکن است، مبادله به روبل یا مبادله کالا به کالا باشد.

    طی سال‌های گذشته روسیه و شرکای تجاری این کشور روند مبادله به ارز‌های ملی در تجارت دوجانبه را با هدف کنار گذاشتن دلار و یورو در دستورکار قرار داده‌اند. در واقع مسکو به دنبال حذف دلار از تجارت خارجی خود است و در حال مذاکره با کشور‌هایی نظیر هند، چین، ایران و ترکیه برای مبادله با ارز‌های ملی است.

    در ماه اکتبر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که حکمرانی دلار به عنوان ارز جهانی در مبادلات تجاری در حال افول است و پیش‌بینی کرد که تجارت به ارز‌های ملی گسترش خواهد یافت و به تدریج در سراسر جهان قالب خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی