عصر بازار

سکه بیشترین ارزش معاملات بورس را از آن خود کرد

عصر اعتبار- بیش از ۱۱.۵ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۳۶۷ میلیارد تومان در هفته گذشته در بازار گواهی سپرده بورس کالا در حالی دست به دست شد که سکه از لحاظ ارزش معاملات و سیمان از لحاظ حجم معاملات، برتر از سایر دارایی ها در مقام نخست ایستاد.

سکه بیشترین ارزش معاملات بورس را از آن خود کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، تعداد 11 میلیون و 561 هزار و 470 ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از 367 میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته دست به دست شد. این در حالی است که ارزش معاملات هفته منتهی به هفته ماقبل (20 آبان)، نزدیک 645 میلیارد تومان برای 12 میلیون و 182 هزار و 360 ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

    همچنین در جریان معاملات هفته گذشته، یک میلیون و 318 هزار و 600 اوراق گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه ارزش بیش از 213 میلیارد تومان را ثبت کرد.

    اوراق مبتنی بر طلا با کسب سهم 58 درصدی در ارزش معاملات، جایگاه نخست و با سهم 11 درصدی در حجم معاملات، رتبه سوم بازار گواهی سپرده کالایی را پس از سیمان و زعفران از آن خود کرد.

    سیمان با ثبت معامله 6 میلیون و 954 هزار گواهی سپرده، رتبه نخست را از نظر حجم از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی نزدیک 5.5 میلیارد تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات 60 درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

    همچنین در هفته منتهی به 27 آبان، 2 میلیون و 623 هزار و 314 گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش بیش از 83 میلیارد تومان دست به دست شد که این دارایی پایه، با سهم 23 درصدی رتبه دوم را هم در حجم و هم در ارزش معاملات به خود اختصاص داد.

    ارزش معاملات 646 هزار و 604 گواهی سپرده شیشه نیز از رقم 63 میلیارد و 497 میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ ارزش بعد از سکه و زعفران از آن خود کند. این دارایی پایه، سهم 17 درصدی را از لحاظ ارزش کل معاملات بدست آورد.

    افزون بر این، در هفته ای که گذشت معامله 18 هزار و 886 گواهی سپرده برنج به ارزش 1.5 میلیارد تومان، 62 گواهی سپرده پسته به ارزش 12 میلیون تومان و 4 گواهی سپرده زیره سبز به ارزش 0.4 میلیون تومان نیز به ثبت رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو