عصر بازار

قرارداد دریافت وام نوسازی بیش از ۱۵ هزار واحد با بانک مسکن منعقد شد

عصر اعتبار- سرپرست بانک مسکن گفت که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، بانک مسکن با ۱۵ هزار و ۴۳۲ واحد برای پرداخت تسهیلات نوسازی به ارزش چهارهزار و ۲۷۳ میلیاردتومان قرارداد منعقد کرده است.

قرارداد دریافت وام نوسازی بیش از ۱۵ هزار واحد با بانک مسکن منعقد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی عسکری درباره وضعیت ارائه تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده شهرها توسط بانک مسکن افزود: از ابتدای اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده از سال 1398 تاکنون در مجموع 70 هزار و 133 واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک مسکن معرفی شدند که بانک با 38 هزار و 818 واحد از ابتدای اجرای طرح تاکنون به میزان 6 هزار و 172 میلیاردتومان قرارداد منعقد کرد.

    وی درباره تعداد افراد معرفی شده و میزان تسهیلات پرداخت شده در دولت سیزدهم توسط بانک مسکن، توضیح داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 39 هزار و 133 واحد دریافت تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده به بانک معرفی شد که بانک با 15 هزار و 432 واحد برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کرده است.

    عسکری، مبلغ قرارداد منعقد شده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون را معادل چهار هزار و 273 میلیارد تومان عنوان کرد.

    اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده از سال 98 آغاز شده است. تاکنون نزدیک به 6 هزار محله هدف بازآفرینی شناسایی شده که در آنها حدود 2 میلیون و 700 هزار واحد، بناهای ناپایدار و فاقد هرگونه سازه هستند. گفته می شود 49 درصد واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های ناکارآمد شهری فاقد تاب‌آوری در برابر آسیب‌ها هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی