عصر بازار

رئیس هیات مدیره شرکت خدمات فنی فولاد یزد عنوان کرد:

بازدهی مطلوب «خفولا» در بازار سرمایه

عصر اعتبار- سرمایه گذاران بازار سهام همواره در حال رصد عملکرد شرکت های فعال در بورس تهران هستند تا در انتخاب های خود برای سرمایه گذاری آگاهانه تر عمل کنند و شرکت خدمات فنی فولاد یزد با عملکردی که در سالجاری از خود بجا گذاشته جزو شرکت های جذاب این بازار قرار گرفته است.

بازدهی مطلوب «خفولا» در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فکر اقتصادی، این شرکت که با نماد خفولا در بازار سرمایه شناخته می شود، خدمات جامع نصب، راه اندازی، تعمیرات و نگهداری خودروها، جرثقیل ها، ماشین آلات، خطوط تولید، تجهیزات ، سیستم های ایمنی و حمل و نقل و امور لجستیکی را برای شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی کشور انجام می دهد. «علی محمودیان» رئیس هیات مدیره خفولا در مصاحبه با فکر اقتصادی ؛برنامه های توسعه ای ، وضعیت سهام و افق پیش روی این شرکت را تشریح کرده است.

    تیم مدیریت جدید شرکت خدمات فنی فولاد یزد از چه زمانی با این شرکت آشنا شد و در حال حاضر چه ارزیابی از پتانسیل این شرکت دارید؟

    ما به عنوان یک تیم سرمایه گذار، از حدود 9 ماه قبل با این شرکت آشنا شدیم و ظرفیت های خوب آن را شناسایی کردیم. بر اساس، ورود به سرمایه گذاری در این شرکت و حضور در ابعاد مدیریتی آن را در دستور کار قرار دادیم. طی این مدت، مدیریت این شرکت را در اختیار گرفتیم و برنامه های جامعی برای توسعه فعالیت های شرکت در سالجاری و سالهای آینده تدوین شده است. اکنون نیز با توجه به شناخت بیشتری که از پتانسیل «خفولا» به دست آورده‌ایم می دانیم کمتری مجموعه ای در بازار سرمایه یافت می شود که چنین پتانسیل مناسبی برای رشد و شکوفایی داشته باشد.

    از دیدگاه شما چه ظرفیت هایی در این شرکت برای رشد و توسعه وجود دارد؟

    این شرکت از ظرفیت، سابقه و تجارب خوبی در رشته های فعالیت تخصصی خود یعنی ارائه خدمات متنوع به صنایع معدنی برخوردار است. پرسنل مجرب و سرمایه انسانی مطلوبی در این شرکت وجود دارد که از مولفه های مهم این مجموعه برای رشد به شمار می آید. علاوه بر این دارایی های مولدی در شرکت خدمات فنی فولاد یزد وجود دارد که می توان با بهره وری بهتری آنها را در خدمت درآمدزایی شرکت قرار داد. دارایی های غیرمولدی نیز در شرکت موجود است که احیای آنها را در دستور کار داریم. بخشی از این دارایی های غیرمولد نیز پتانسیل واگذاری دارند که بنا داریم این واگذاری را جامه عمل بپوشانیم و منابع حاصل از آن را در طرح های توسعه شرکت سرمایه گذاری کنیم. جزئیات این اقدامات در زمان مقتضی در کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

    وضعیت سهام شرکت در فرابورس امسال چگونه بوده است؟

    اعتقاد ما این است که خفولا یکی از سهام های بنیادی و دارای پتانسیل رشد در بازار سرمایه است. عملیات و تحولاتی که در این شرکت به وقوع پیوسته و همچنان در حال وقوع است در سهام شرکت نیز نمود یافته و روند رو به رشد سهام خفولا تداوم خواهد داشت تا سرمایه گذاران و سهامداران خرد ما نیز از عملیات داخلی شرکت بهره و سود لازم را ببرند. ما شاید شاهد جهش قیمت سهام خفولا نبوده ایم اما رشد منطقی قیمت سهام را به روشنی مشاهده کردیم و این روند ادامه دارد. افزایش درآمدهای عملیاتی، احیای دارایی های غیر مولد و اصلاح ساختار مالی شرکت نیز قطعا در روند جذابیت سهام این شرکت موثر خواهد بود. این موارد جزو برنامه های کوتاه مدت و میان مدت ما هستند و علاوه براین در بلند مدت برنامه ارتقا سهام شرکت به بازارهای بالاتر در بورس را در دستور کار داریم. بازدهی خفولا از ابتدای سال تاکنون 110 درصد بوده که جایگاه بیست و چهارم بازدهی را به خود اختصاص داده است. در این مدت شاخص هم وزن فقط 10 درصد بازدهی داشته که می توان گفت یکی از بهترین بازدهی ها در بازار سرمایه متعلق به خفولا است. ما تلاش می کنیم در یک افق 3 تا 5 ساله خفولا به یکی از شرکت های مطرح بازار سرمایه تبدیل شود.

    از نظر اشتغالزایی چه عملکردی داشته اید؟

    شرکت خدمات فنی فولاد یزد جزو شرکت های اشتغال محور و دارای تعداد نیروی انسانی بالا است. در حال حاضر در این شرکت بیش از1000 نفر را مشغول به کار داریم. با مولدسازی دارایی ها و اجرای طرح های توسعه ای ، اشتغالزایی این شرکت افزایش خواهد داشت که در این بخش نیز تاکید ما بر به کارگیری حداکثری نیروهای بومی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی