عصر بازار

رییس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد خبر داد:

صدور بیش از ۱۳۵ هزار مجوز تا پایان آذرماه

عصر اعتبار- رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد از صدور ۱۳۵ هزار و ۵۰۷ مجوز از ابتدای امسال تا پایان چهارم آذرماه خبر داد.

صدور بیش از ۱۳۵ هزار مجوز تا پایان آذرماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، امیر سیاح در هفتادمین جلسه هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار گفت: 67 مجوز از سوی دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزهای ارائه نشده و در کل می‌توان گفت که شهرداری، سازمان اداری استخدامی، سازمان برنامه و بودجه وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور به درگاه ملی کسب و کار متصل نشدند.

    وی افزود: از ابتدای امسال تا چهارم آذرماه 467 هزار و 276 درخواست مجوز ثبت و 135 هزار و 507 مجوز صادر و 4 هزار و 692 مجوز در صف صدور قرار دارد و نکته جالب توجه اینکه 83 هزار و 147 مجوز در بررسی مجوز تاخیر داشتند.

    به گفته این مقام مسئول 4 هزار و 663 مجوز کسب و کار در کشور شناسایی شده است و از این تعداد در فرآیند جدید 32 درصد (1494 مجوز) تایید محور و 68 درصد (3169 مجوز) ثبت محور شد.

    سیاح اظهار داشت: هم اکنون 1396 شروط سخت و مبهم دیگر برای صدور مجوز کسب و کار وجود دارد که در صورت حذف این شروط صدور مجوز تسهیل شده و مجوزها ثبت محور خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی