عصر بازار

آماده‌سازی شرکت‌های دولتی برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی

عصر اعتبار- رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با اشاره به آماده سازی شرکت‌های دولتی برای اجرای این قانون، گفت: از اول دی ماه شرکت‌های دولتی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی می‌شوند.

آماده‌سازی شرکت‌های دولتی برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل ازایرنا، محمد برزگری با تشریح آخرین وضعیت اجرای این قانون برای شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس گفت: این شرکت ها از اول آبان ماه 1401 به عنوان اولین گروه فراخوان شده، مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده اند.

    وی با بیان این که روند صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان از اواخر آبان ماه سرعت گرفت، افزود: تا تاریخ 5 آذرماه حدود 494 مودی حافظه مالیاتی دریافت کرده اند و 125 مودی به صورت مستقیم یا از طریق شرکت های معتمد و سامانه های دولتی موفق به ارسال صورتحساب الکترونیکی شده اند.

    رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تصریح کرد: تا تاریخ مذکور بیش از 290 هزار صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان ثبت شده و این اطلاعات در کارپوشه حدود 13 هزار و 800 مودی به ثبت رسیده است.

    وی تصریح‌ کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تسهیل در اجرای این قانون، نسبت به ثبت نام و عضویت کلیه مشمولان قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در سامانه مؤدیان و تخصیص کارپوشه اختصاصی به ایشان اقدام کرده و اشخاص حقوقی دولتی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی به تناوب ملزم به اجرای این قانون خواهند شد.

    برزگری با بیان این که گروه دوم از مشمولان اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان فراخوان شده اند، گفت: از ابتدای دی ماه امسال شرکت های دولتی و سایر دستگاه های اجرایی مشمول ماده 5 قانون خدمات کشوری ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی