عصر بازار

مجلس هم کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی را تکذیب کرد

عصر اعتبار- حاجی بابایی با اشاره به گزارش مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه گفت : تاکنون ۱۰۰ درصد منابع دولت در بودجه محقق شده است و کسری بودجه در سال ۱۴۰۱ نداریم

مجلس هم کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی را تکذیب کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه هر نوع گزارشی مبنی بر کسری بودجه سال 1401 تکذیب می‌شود، گفت: براساس گزارش مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه ما در سال 1401 کسری بودجه نخواهیم داشت و این مسئله نقطه مثبتی در روند ثبات اقتصادی کشور و کنترل نرخ تورم در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

    حمیدرضا حاجی بابایی ، با اشاره به برخی اظهارات پیرو کسری بودجه 400 هزار میلیارد تومانی در سال 1401 بیان کرد: دیروز کمیسیون برنامه و بودجه جلسه‌ای را با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کرد.

    وی تاکید کرد: رئیس سازمان برنامه بودجه در این جلسه گزارشی در رابطه با آخرین وضعیت منابع و مصارف بودجه سال 1401 ارائه داد.

    حاجی بابایی با بیان اینکه گزارش فوق مورد توافق کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه بود، بیان کرد: بر اساس این گزارش ما در سال 1401، 1394 هزار میلیارد تومان منابع پیش‌بینی کرده بودیم که البته باید گفت این برای نخستین بار بود که مجلس شورای اسلامی تقریبا سقف بودجه دولت را افزایش نداد.

    وی تاکید کرد: از آن مهم‌تر این است که تقریباً حدود 100 درصد منابع دولت در بودجه سال 1401 تحقق پیدا کرده است و این مسئله مورد توافق سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است.

    حاجی بابایی تاکید کرد: همچنین این موضوع هم در نوع خود کم نظیر است که در یک سال، آن هم با این وضعیت اقتصادی، 100 درصد منابعی که مجلس در بودجه مصوب کرده، تحقق پیدا کند.

    رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه هر نوع گزارشی مبنی بر کسری بودجه سال 1401 تکذیب می‌شود، بیان کرد: براساس گزارش مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه ما در سال 1401 کسری بودجه نخواهیم داشت و این مسئله نقطه مثبتی در روند ثبات اقتصادی کشور و کنترل نرخ تورم در آینده‌ای نزدیک خواهد شد. اراده دولت و مجلس در زمینه بودجه سال 1401 تحقق پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو