عصر بازار

جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲؛

مبلغ یارانه نقدی سال آینده تغییر نمی‌کند

عصر اعتبار- در لایحه بودجه سال آینده در مجموع ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی و معیشتی (۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان) پیش‌بینی شده است.

مبلغ یارانه نقدی سال آینده تغییر نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در بند یک تبصره 14 لایحه بودجه پیشنهادی سال آینده آمده است: تمام منابع قانون هدفمندی یارانه‌ها به استثنای عوارض شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، حق بیمه مشترکین گاز طبیعی و عوارض گازرسانی) و حق بیمه منازل مسکونی به میزان 6 میلیون و 598 هزار و 420 میلیارد ریال توسط شرکت‌های تابعه وزارت نفت بابت دریافتی حاصر از فروش داخلی فرآورده‌های نفتی، دریافتی حاصل از فروش صادراتی فرآورده‌های نفتی، دریافتی حاصل از فروش داخلی گاز طبیعی با احتساب عوارض و مالیات ارزش افزوده و دریافتی حاصل از اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها (در سقف 70 هزار ریال به ازای هر مترمکعب) و اضافه شدن 10 واحد درصد به نسبت نرخ سوخت صنایع به خوراک پتروشیمی‌ها به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزدک خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

    بر اساس تبصره 14 سازمان هدفمندی موظف شده 690 هزار میلیارد ریال از این منابع را بابت یارانه دارو، 3 میلیون و 150 هزار میلیارد ریال را برای یارانه نقدی و معیشتی، 450 هزار میلیارد ریال بابت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، 560 هزار میلیارد ریال بابت یارانه نان، یک میلیون و 263 هزار و 130 میلیارد ریال بابت هزینه تولید، انتقال، توزیع و فروش و بازپرداخت تعهدات و 485 هزار و 290 میلیارد ریال بابت عوارض و مالیات برارزش افزوده فرآورده‌های نفتی و گاز طبعی و تعهدات استفاده کند.

    به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، ریاست جمهوری امروز (چهارشنبه 21 دی ماه 1401) لایحه بودجه 1402 کل کشور را به مجلس تقدیم کرد. این لایحه دومین لایحه بودجه‌ای است که دولت سیزدهم تدوین و به مجلس تقدیم کرده است.

    بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال 1402 کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر 52 میلیون و 616 هزار و 965 میلیارد ریال است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو