عصر بازار

پیش‌بینی قیمت هفتگی طلا در بازار جهانی

عصر اعتبار- قیمت طلا در اوایل معاملات روز جمعه آمریکا و پیش از تعطیلی بازار اندکی کاهش یافت و نقره نیز کاهش متوسطی را نشان داد. بازار طلا پس از افزایش‌های اخیر که قیمت‌ها را در روز پنجشنبه به بالاترین سطح ۹ ماهه رساند، در حال توقف است. طلای فوریه آخرین بار با ۰.۸ دلار کاهش به ۱۹۲۹ دلار و ۴۰ سنت و نقره مارس ۰.۱۸۵ دلار کاهش یافت و به ۲۳.۸۳۵ دلار رسید.

پیش‌بینی قیمت هفتگی طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص‌های سهام ایالات‌متحده در نمودارهای روزانه از روند صعودی قیمت در کوتاه‌مدت بهره می‌برند که نشان‌دهنده افزایش بیشتر در کوتاه‌مدت است.

    وزارت بازرگانی ایالات‌متحده روز جمعه اعلام کرد که شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی آن پس از افزایش 0.2 درصدی در نوامبر، در ماه دسامبر 0.3 درصد افزایش یافته است و داده‌ها مطابق با انتظارات اقتصاددانان بود. در سال جاری، تورم اصلی مطابق با انتظارات اقتصاددانان 4.4 درصد افزایش یافت و تورم اصلی در مقایسه با افزایش 4.7 درصدی نوامبر کاهش یافته است.

    بازار طلا در واکنش اولیه به آخرین داده‌های تورم به سمت محدوده مثبت حرکت کرده است. در حالی که تورم به طور مداوم بالاست، نشانه‌هایی وجود دارد که اقتصاد همچنان به کندی ادامه می‌دهد. این گزارش اشاره کرد که هزینه‌های شخصی در ماه گذشته 0.2 درصد کاهش یافته است. بر اساس اجماع برآوردها، اقتصاددانان به دنبال کاهش 0.1 درصدی بودند.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارهای طلا در جریان معاملات روز جمعه اندکی کاهش یافتند و همچنان به فروش خود ادامه دادند. از طرف دیگر، اگر به پایین‌ترین سطح چند روز گذشته سقوط کنیم، احتمالاً تا سطح 1880 دلار کاهش خواهیم یافت. همان‌طور که گفته شد، بازار به شدت به نوعی عقب‌نشینی نیاز دارد. این عقب‌نشینی می‌تواند فرصتی برای معامله‌گران باشد تا درگیر شوند. تحلیلگران بر این باورند که طلا در نهایت به سطح 2000 دلار می‌رسد اما لزوماً معتقد نیستند که ما فوراً به آن می‌رسیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی