عصر بازار

همایش ملی مشارکت مردمی در نظام مالیاتی کشور برگزار می شود

عصر اعتبار- رییس کل سازمان امور مالیاتی از برگزاری اولین همایش ملی مشارکت مردمی در نظام مالیاتی کشور با درجه علمی ISC خبر دادو گفت: این همایش مهمترین نشست حوزه فرهنگ سازی با رعایت استانداردهای کامل علمی است که با مشارکت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و اداره کل امور مالیاتی استان قزوین برگزار می‌شود.

همایش ملی مشارکت مردمی در نظام مالیاتی کشور برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  ایرنا، داود منظور در این باره اظهار داشت: ارسال مقالات متعدد در خصوص محورهای اصلی همایش و استقبال بسیار خوب جامعه نخبگانی از جمله این رویداد بزرگ علمی است.

    وی افزود: این همایش که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در یک بازه زمانی شش ماهه با همکاری و مشارکت اساتید و فرهیختگان از سراسر کشور انجام شده، روز سه شنبه 18 بهمن در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار می شود و انتظار می رود تاثیرات مهمی در تقویت و گسترش گفتمان فرهنگ سازی دوره تحول آفرینی نظام مالیاتی در جامعه بویژه میان جوانان و نخبگان داشته باشد.

    وی با تشریح اهم برنامه‌های ایام الله دهه فجر در سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: مردمی سازی محور اقدامات سازمان امور مالیاتی در دهه فجر است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته همزمان با سالگرد ورود حضرت امام خمینی (ره) در روز 12 بهمن مراسم افتتاح تعداد 13 ساختمان مرکز دادرسی در 13 استان و 10 ساختمان جدید اداری در 6 استان و همچنین مراسم کلنگ زنی 3 ساختمان اداری در دو استان با هدف بهبود خدمت رسانی به مردم انجام می شود.

    رییس کل سازمان امور مالیاتی همچنین با اشاره به ضرورت تقویت اطلاع رسانی و تعاملات سازمان با مودیان ارجمند بیان داشت: یکی از شیوه های مهم ارتباطی از طریق پاسخ گویی تلفنی صورت می پذیرد. لذا ایجاد و روزآمدسازی مرکز جامع پاسخگویی 1526 از دیگر برنامه های مهم سازمان در ایام مبارک دهه فجر می باشد.

    منظوربه برنامه های دیگر سازمان امور مالیاتی طی این دهه مانند اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فرهنگ سازی مالیاتی، افتتاح رادیو مالیات و کیوسک اطلاع رسانی اشاره کرد و افزود: مجموعه اقدامات منسجم و برنامه های جدیدی در راستای تکریم مودیان و تسهیل و تسریع امور در حال پیگیری است.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی راه اندازی رادیو مالیات را از برنامه های کاربردی فرهنگ سازی مالیاتی در دوره تحولی برشمرد که با هدف تولید و انتشار پادکست های مالیاتی، آخرین اخبار، قوانین، بخشنامه ها و اطلاعیه های حوزه مالیات، دیدگاه های اساتید دانشگاه و کارشناسان اقتصادی و مالیاتی در خصوص قوانین و دستورالعمل ها و اطلاع رسانی های مالیاتی در راستای نهادینه کردن فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه طراحی شده است.

    منظور افتتاح کیوسک اطلاع رسانی را نیز یکی دیگر از خدمات ارزشمند جهت تکریم ارباب رجوع، اطلاع رسانی به مودیان مالیاتی و ارائه سریع و آسان اطلاعات مربوط به فعالیتهای مالیاتی در بخش ها و حوزه های مختلف مالیاتی به شهروندان در هنگام مراجعه به ادارات مالیاتی اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی