عصر بازار

۳۸۸ هزار میلیارد تومان مالیات در ۱۰ ماه امسال وصول شد

عصر اعتبار- رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور گفت: ۳۸۸ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان مالیات های مستقیم و کالاها و خدمات از ابتدای امسال تا پایان دی ماه وصول شد.

۳۸۸ هزار میلیارد تومان مالیات در ۱۰ ماه امسال وصول شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «مجتبی امیری» اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 251 هزار و 212 میلیارد تومان بود، 55 درصد رشد را نشان می‌دهد.

    وی افزود: در همین مدت درآمد وصولی از مالیات بر کالاها و خدمات نیز رشد 46 درصدی را نشان می دهد. بر این اساس امسال 147 هزار و 11 میلیارد تومان مالیات از این بخش حاصل شد.

    رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور از رشد 60 درصدی مالیات های مستقیم خبر داد و گفت: در 10 ماه امسال 241 هزار و 725 میلیارد تومان مالیات مستقیم ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 150 هزار و 670 میلیارد تومان بود رشد را نشان می دهد.

    وی بیان داشت: همچنین مالیات اشخاص حقوقی در همین مدت 159 هزار و 459 میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 78 درصدی را نشان می دهد.

    امیری با اشاره به رشد 36 درصدی سهم مالیات بر درآمد، گفت: در 10 ماه امسال 67 هزار و 606 میلیارد تومان مالیات در این بخش وصول شده است.

    وی خاطر نشان کرد: در همین مدت، 14 هزار و 660 میلیارد تومان در بخش مالیات بر ثروت به ثبت رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 30 درصدی همراه بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی