عصر بازار

حمایت الهه راستگو از کمپین "نه به یارانه"

الهه راستگو: در هیچ کشوری ثروتمندان یارانه نمی گیرند

اعتبار - عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم انصراف ثروتمندان از دریافت یارانه نقدی، گفت: در طرح های مشابه هدفمندی یارانه ها که در کشورهای دیگر اجرا می شود تنها برای افراد کم درآمد مبالغ نقدی را در نظر می گیرند.

الهه راستگو: در هیچ کشوری ثروتمندان یارانه نمی گیرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵:۱۱

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از ایسنا، الهه راستگو - عضو شورای اسلامی شهر تهران، با حمایت از «کمپین نه به یارانه» و با بیان اینکه زمان ثبت نام یارانه ثبت نام نکردم، گفت: بنده معتقدم که یارانه نقدی متعلق به افراد کم درآمد جامعه و به عبارتی دیگر، خانوارهای متوسط و پایین است.

    \r\n

    وی با ابراز تاسف نسبت به فضایی که در زمان ثبت نام برای دریافت نقدی بوجود آمد، اضافه کرد: از ابتدا برخی از افرادی که به عنوان قشر پردرآمد جامعه محسوب می شدند ثبت نام کرده و در این مدت هم یارانه دریافت کردند.

    \r\n

    وی با انتقاد از اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه‌ها؛ راهکار دولت برای گروه بندی افراد و خانوارها را نادرست دانست و اظهار کرد: در طرح های مشابهی که در کشورهای دیگر صورت می پذیرد هم تنها برای افراد کم درآمد مبالغ نقدی در نظر می گیرند و افراد غنی به صورت خودکار حدف می‌شوند.

    \r\n

    وی با تاکید بر آثار مخرب پرداخت یارانه نقدی به شیوه کنونی، گفت: اگر هم دولت تصمیم گرفت به همه یارانه بدهد ثروتمندان نباید از ابتدا متقاضی دریافت این مبلغ ناچیز می شدند نه اینکه علاوه بر یارانه سبد کالا هم بگیرند!

    \r\n

    گفتنی است فاطمه دانشور عضو اصلاح‌طلب شورای اسلامی شهر تهران در چهل و یکمین جلسه علنی این شورا با اشاره به تشکیل "کمپین داوطلبانه انصراف از دریافت یارانه‌ها" گفت: "کمپین داوطلبانه انصراف از دریافت یارانه‌ها" تشکیل شده و بنابراین به اعضای شورای شهر پیشنهاد می‌کنم با ارسال نامه‌ای به این کمپین تمایل خود را برای انصراف از دریافت یارانه اعلام کنند.

    \r\n

    \r\n
    پورسعید خلیلی