عصر بازار

همسویی قیمت سکه در بازار نقدی و آتی

عصر اعتبار- انواع سکه در بازار نقدی و همچنین آتی بورس کالای ایران روز گذشته در مدار مثبت قرار داشت، در این بین تنها قیمت سکه در سررسید اسفند امسال با افت محدودی روبه رو شد.

همسویی قیمت سکه در بازار نقدی و آتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، دیروز بازار نقدی با افزایش 8 هزار تومانی قیمت روبه رو شد که این امر رشد قیمت ها در بازار آتی سکه را به دنبال داشت، به طوری که در معاملات بازار آتی، سکه سررسید شهریور ماه با رشد 0.37 درصدی با نرخ 912 هزار تومان معامله شد.
    سکه تحویل آبان نیز با قیمت 912 هزار تومان به فروش رسید که افزایش 0.04 درصدی را به ثبت رساند همچنین قرارداد تحویل دی با قیمت 917 هزار تومان معامله شد و رشد 0.24 درصدی را تجربه کرد.
    سکه تحویل اسفندماه با بی اعتنایی به افزایش قیمت ها روی همان قیمت 924 هزار تومانی روز شنبه مورد معامله قرار گرفت و تنها کاهش 0.03 درصدی را به ثبت رساند.
    گفتنی است روز گذشته حجم قراردادهای آتی سکه به یک هزار و 324 قرارداد به ارزش بیش 488 میلیارد ریال بوده است.
    از طرفی دیروز قیمت سکه نقدی با بازار آتی هم مسیر بود و افزایش قیمت را در معاملات این روز تجربه کرد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با افزایش 8 هزار تومانی به قیمت 917 هزار تومان رسید.
    این در شرایطی است که نیم سکه در این بازار داخلی به قیمت 470 هزار تومان معامله شد و رشد دو هزار تومانی را تجربه کرد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 260 و سکه یک گرمی هم با نرخ 171 هزار تومان در این روز به فروش رسید.
    براساس پیش بینی کارشناسان بازار جهانی، اونس با بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره در کنار تقویت دلار، طی هفته جاری احتمال ریزش قیمت طلا به مراتب بیشتر از رشد آن است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی