عصر بازار

جزئیات شناسایی کلاهبرداران بازار کار

عصر اعتبار- یک مقام مسئول در وزارت کار با اعلام اینکه کلاهبرداران و دفاتر غیرمجاز کاریابی در بازار کار شناسایی می‌شوند، گفت: فعالان غیرمجاز در بازار کار به مراجع قضایی معرفی و تا ۴۰ میلیون تومان جریمه می‌شوند.

جزئیات شناسایی کلاهبرداران بازار کار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی وزارت کار با اشاره به اقدامات وزارت کار به منظور جلوگیری از فعالیت دفاتر غیرمجاز کاریابی و کلاهبرداری‌های احتمالی از متقاضیان کار، گفت: این موارد در قانون پیش‌بینی شده و ادارات کار استان‌ها، شناسایی متخلفان احتمالی در این بخش را انجام می‌دهند.

    محمد اکبرنیا اظهار داشت: پس از شناسایی دفاتر غیرمجاز توسط پلیس پلمپ و با تکرار فعالیت نیز به مراجع قضایی معرفی و تا 40 میلیون تومان جریمه خواهند شد که البته این میزان جریمه هر سه سال یک‌بار افزایش می‌یابد.

    وی با اعلام اینکه حق‌الزحمه ثبت‌نام و مشاوره دفاتر کاریابی کشور در بخش داخلی و خارجی برای سال 94 پیش از این ابلاغ شده است، گفت: برای ثبت‌نام و مشاوره در بخش داخلی 13 هزارتومان و در بخش خارجی 20 هزار تومان حق‌الزحمه در نظر گرفته شده است که البته بعد از جذب افراد در بازار کار، این ارقام بیشتر می‌شود.

    مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی وزارت کار افزود: بعد از جذب کارجویان و اشتغال به کار آنها در بخش داخلی، 50 درصد حداقل حقوق به ازای هر یک‌سال کار و قراردادی که با بنگاه‌ها بسته شود، به دفاتر کاریابی تعلق می‌گیرد که براساس حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است.

    وی خاطرنشان کرد: اگر افراد در زمان جذب به بازار کار بیشتر از حداقل دستمزد بگیرند، 20 درصد مابقی حداقل دستمزد نیز به عنوان حق‌الزحمه کاریابی‌ها پرداخت می‌شود.

    اکبرنیا تاکید کرد: البته در مواردی کاریابی‌ها می‌توانند مبلغ حق‌الزحمه را از کارفرمایان دریافت و از کارجویان هم نگیرند. در بخش خارجی براساس وضعیت حقوقی کشور مبدا یک ماه دستمزد افراد کارجو به دفاتر کاریابی بین‌المللی تعلق می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی