عصر بازار

رئیس صندوق بین المللی پول:

ابرهای طوفانی بالای سر اقتصاد جهان ظاهر شد

عصر اعتبار- رئیس صندوق بین المللی پول گفت: ابرهای طوفانی بر بالای سر اقتصاد جهانی ظاهر شده و رشد اقتصادی حتی ضعیف تر از آنچه که قبلا تصور می شد خواهد بود.

ابرهای طوفانی بالای سر اقتصاد جهان ظاهر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رئیس صندوق بین المللی پول گفت ابرهای طوفانی بر بالای سر اقتصاد جهانی ظاهر شده و رشد اقتصادی حتی ضعیف تر از آنچه که قبلا تصور می شد خواهد بود.
    در حالی که بازارهای مالی جهان امروز هم وضعیت آشفته ای را شاهد هستند، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول گفت، صندوق ناگزیر خواهد بود پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را در ماه آینده کاهش دهد.
    بازار بورس انگلیس دیروز وضعیت نامساعدی را شاهد بود به نحوی که شاخص اف تی اس ای 100 شاهد افت 3 درصدی بود.
    این اظهارات در حالی از سوی رئیس صندوق بین المللی پول بیان شده که آمارهای ناامید کننده ای از اقتصادهای مختلف جهان از جمله چین، کره جنوبی،آمریکا، کانادا، انگلیس و حوزه یورو به گوش می رسد.
    صندوق بین المللی پول در ماه جولای پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی را کاهش داد و از 3.5 درصد به 3.3 درصد رساند، اما لاگارد گفته بود که اکنون خوشبین تر است. رشد اقتصاد جهان در سال 2014،به 3.4 درصد رسید.

    لاگارد در سخنانی که در جاکارتای اندونزی ایراد شد گفت: «ما انتظار داریم رشد اقتصاد جهانی متوسط باقی بماند و احتمالا ضعیف تر از  آن چیزی باشد که ما در جولای گذشته پیش بینی کرده بودیم... این وضعیت محصول 2 عامل است، یکی ترمیم ضعیف تر از حد انتظار در اقتصادهای پیشرفته و دوم، کاهش بیشتر رشد در اقتصادهای نوظهور به خصوص در آمریکای لاتین.»
    «آسیا به عنوان منطقه ای مطرح است که همچنان انتظار می رود رشد اقتصاد جهانی را راهبری کند. اما حتی در این منطقه هم روند رشد کندتر از حد انتظار است و این ریسک وجود دارد که با توجه به افزایش اخیر ریسک های جهانی و آشفتگی بازارهای مالی، این روند کند تر نیز بشود.»
    وی همچنین گفت، چشم انداز افزایش نرخ بهره در آمریکا تهدیدی برای اقتصادهای نوظهور نظیر اندونزی به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی