عصر بازار

بر اساس تحلیل رییس اتحادیه طلا و جواهر

آخرین نوسانات بازار جهانی طلا و اثرات داخلی آن

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اعلام ثبات نسبی بازار جهانی طلا تا روزهای پایانی هفته، افزایش بهای نفت را از موثرترین عوامل بر قیمت طلا دانست.

آخرین نوسانات بازار جهانی طلا و اثرات داخلی آن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»،  محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، بازار جهانی طلا را تا اواخر هفته با ثبات نسبی پیش بینی و اظهار کرد: به علت اینکه معمولاً روزهای پنج شنبه و جمعه اغلب آمارها و شاخص های اقتصادی منتشر می شود، بررسی روند قیمت در هفته ها و ماه های گذشته در بازار نشان می دهد که بیشترین نوسانات بهای طلا در این روزها اتفاق می افتد. وی با اشاره به اتفاقات چند هفته گذشته از جمله مسائل اقتصادی چین و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تاثیر عمده ی آنها بر قیمت طلا در بازارهای جهانی تاکید کرد: به نظر می آید بهای طلا در بازارهای جهانی تا زمان اعلام شاخص ها از ثبات نسبی برخوردار باشد و نوسانات محدودی را در این خصوص شاهد باشیم.

    کشتی آرای در خصوص تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز بر قیمت جهانی طلا تصریح کرد: افزایش نرخ بهره تاثیر عمده ای بر روی خرید طلا و سرمایه گذاری بر آن دارد و اگر نرخ بهره افزایش یابد، طبیعتاً قیمت طلا کاهش می یابد و سرمایه ها به سمت بانک ها و موسسات مالی حرکت می کنند و برعکس آن اگر کاهش یابد، بهای طلا افزایش پیدا خواهد کرد و اما اگر نرخ بهره تغییری را شاهد نباشد، قیمت ها به همین صورت فعلی باقی خواهد ماند.

    رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با اعلام اینکه اقتصاد یونان دیگر بر بازارهای جهانی تاثیرگذار نیست، خاطر نشان کرد: اقتصاد این کشور یک ماهی است که تاثیر عمده خود را بر بازار جهانی طلا گذاشته و به دلیل اینکه رویداد مهمی در یونان رخ نداده، تغییرات عمده بیشتر به مسائل مالی دنیا از جمله قیمت نفت، نرخ بهره آمریکا و ارزش دلار مربوط می شود.

    وی افزود: در حال حاضر شوک قیمتی به بازار نفت وارد شده که اگر افزایش قیمت نفت تداوم داشته باشد، بر روی ارزش دلار تاثیر منفی می گذارد و در نهایت بر قیمت طلا اثر دارد.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص سرمایه گذاری در بازار سکه بیان داشت: سرمایه گذاری بر روی طلا و سکه تقریباً دو، سه سالی است که منتفی است و توجیه اقتصادی ندارد و دیگر جاذبه ای برای مردم ندارد.

    وی نوسانات قیمت سکه را در روزهای اخیر مربوط به تغییرات نرخ ارز دانست و افزود: عمده ترین تغییرات مربوط به بازار ارز و قیمت دلار است که این نوسانات به بازار سکه نیز منتقل شده و بازار جهانی تغییرات زیادی را شاهد نبوده است.

    کشتی آرای در خصوص روند معاملات در بازار طلا و جواهر بیان داشت: با توجه به اینکه ماه شهریور، ماه پایانی تابستان و قبل از ماه های محرم و صفر قرار دارد به نظر می رسد روند داد و ستدها بهتر از گذشته شده و حجم مبادلات افزایش یافته که بازار از رکود چند ماه گذشته فعلاً خارج شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو