عصر بازار

مدیرعامل بانک شهر:

رضایتمندی مردم اصل اول در استقرار نظام بانکداری اسلامی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک شهر رضایتمندی مردم را اصل اول در استقرار نظام بانکداری اسلامی دانست و گفت: این بانک راه‌اندازی مرکز توسعه نظام بانکداری اسلامی را در دستور کار قرار دارد و قطعأ برای پیشبرد اهداف این مرکز از رهنمودهای مراجع تقلید بهره‌مند خواهد شد.

رضایتمندی مردم اصل اول در استقرار نظام بانکداری اسلامی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر حسین محمدپورزرندی با اشاره به اقدامات بانک شهر در خصوص استقرار نظام بانکداری اسلامی گفت: رویکرد اصلی این بانک به مدیریت پول خُرد در کشور معطوف است‌، چرا که با مدیریت سرمایه‌های اندکی که در اختیار شهروندان است، بانک شهر تلاش می‌کند از طریق سرویس‌های سیستم جامع City Pay، روند معاملات و رد و بدل شدن پول‌های خُرد را تسهیل و بهینه‌سازی کرده و به رسالت اصلی خود که تعلق خاطر به تمامی شهروندان است، جامه عمل بپوشاند.
    وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه8655 اظهار کرد: ما براین باور هستیم که مردم باید بر عملکرد بانک نظارت مستقیم داشته باشند، از این رو شماره تماس 8655 راهاندازی شد تا به این وسیله شیوه نظارت مردمی در دستور کار باشد و شهروندان بر عملکرد بانک نظارت داشته و بتوانند فعالیت‌های این بانک را به طور شفاف ببینند و نقد و بررسی کنند.
    به گفته پورزرندی، چنانچه مردم بر عملکرد ما نظارت داشته باشند، بانک به خودی خود، به درستی و بر مبنای اصول بانکداری اسلامی اداره خواهد شد.
    مدیرعامل بانک شهر با اشاره به نگاه مثبت مراجع عظام نسبت به عملکرد این بانک، تصریح کرد: دلیل این موفقیت آن است که این بانک در اصل اول، عملکرد خود را در رضایتمندی مردم قرار داده است؛ به این شکل که با تامین منابع شهرداری‌ها موجب توسعه و عمران و آبادانی شهرها شود و برای تحقق این مهم، اشخاصی به کار گرفته شدند که روحیه خدمت دارند تا بتوانند توانمندی خود را در مسیر رضایت مردم به‌ کار گیرند.
    وی در ادامه خاطرنشان کرد: از استقرار بانکداری بدون ربا در سال62، معادل 32سال می‌گذرد و مقرر بود بعد از عملیات اجرایی پس از 5سال، اصلاحاتی صورت پذیرد که این کار انجام نگرفته است.
    پورزرندی افزود: در هر صورت لازم است با توجه به جامعیت نظام بانکداری اسلامی با نظر کارشناسان، متخصصین و اساتید حوزه و دانشگاه، اقدامات اصلاحی جامع در تمامی ابعاد ساختاری، نظارت شرعیه و سایر موارد صورت پذیرد تا در سایه و به برکت نظام بانکداری اسلامی بتوانیم قدم‌های مثبت در شکوفایی اقتصادی برداریم.
    به گفته وی، بانک شهر راه‌اندازی مرکز توسعه نظام بانکداری اسلامی را در دستور کار قرار دارد و قطعأ برای پیشبرد اهداف این مرکز از رهنمودهای مراجع تقلید بهره می‌گیریم تا بتواند در این بانک نظام بانکداری اسلامی را شکل دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی